2020/03/03

امتیاز : / 5. رای :

آشنایی با شغل دبیر ریاضی (دانش، توانایی، دروس دبیری ریاضی و …)

آشنایی با شغل دبیر ریاضیعرض ادب خدمت مخاطبان این بخش آموزشی وبگاه تاپ سوال که با یک مطلب آموزشی دیگر در کنارتان هستیم و قصد داریم یکی از عنوان شغلی های بسیار مهم کشور را معرفی و علاقمندان به آن را با ابعاد آن آشنا نماییم. آشنایی با شغل دبیر ریاضی عنوانی است که این مطلب آموزشی به خود اختصاص داده است و به موضوعاتی چون توانایی، دروس و منابع، وظیفه های یک دبیر ریاضی و … اشاره خواهد شد تا کسانی که به رشته شغلی دبیری ریاضی علاقه زیادی دارند از قبل یک آشنایی نسبت به آن پیدا کنند.

هر شخصی بعنوان یک دبیر ابتدا می بایست با روش های آموزش، طرح ها و پایه های آموزش و پرورش ارتباط برقرار نماید. امروزه هر شغلی با موضوعاتی چون زبان انگلیسی و علم کامپیوتر مرتبط است و افراد باید در این موارد از مهارت خوبی برخوردار باشند تا دایره کاری و مهارتی رشته شغلی خود را با تحقیقات گشترش دهند که این نگرش ها از لازمه های پایه ای رشته دبیر ریاضی محسوب می گردد که در آموزش بسیار موثر و مفید می باشند.

آشنایی با شغل دبیر ریاضی / ارائه نکاتی جهت معرفی

برای معرفی شغل دبیر ریاضی، ابتدا دانش مورد نیاز را تشریح می داریم و بعد توانایی، وظایف و … که این آشنایی حتما برای کسانی که قصد دارند از طریق دانشگاه فرهنگیان و یا آزمون های استخدامی که آموزش و پرورش جهت رشته های شغلی دبیری برگزار می نماید به رشته شغلی دبیر ریاضی برسند ارزشمند می باشد و در انتخاب آنها تاثیر گذار خواهد بود. در رابطه با دبیر ریاضی شدن از دو طریق ذکر شده هم در ادامه سخن خواهیم گفت.

دانش مورد نیاز رشته شغلی دبیر ریاضی

دانش کامپیوتر و زبان انگلیسی مورد نیاز رشته دبیری ریاضی را در بخش بالا اشاره داشته ایم که دبیر ریاضی حتما باید در موضوع زبان انگلیسی دروس رشته ریاضی مهارت داشته باشد تا آموزش ها و بررسی های خود را از منابع اصلی به عمل آورد و همین طور آشنا بودن با نرم افزارهای کامپیوتری مرتبط با این رشته قطعا دبیر را به اهدافش نزدیکتر می نماید. هندسه، جبر، آمار و حساب از دانش های اصلی ریاضی محسوب می گردند و که فرد حتما باید از دوران تحصیلات خود تا زمان دبیر شدن، به تسلط کافی دست پیدا کند. آشنایی با قاعده آموزش و پرورش هم یکی از دانش های مهم دبیر شدن است که در دوران آموزش دبیری به آن پرداخته می شود و شخص باید با تمام جوانب آن آشنا گردد.

آشنایی با شغل دبیر ریاضی (توانایی)

هر دبیر ریاضی آموزش و پرورش باید از توانایی بالای ضرب، تقسیم، جمع و تفریق بدون اشتباه و همین طور در کمترین زمان برخوردار باشد. شخص دبیر ریاضی جهت حل سوالات و مسائل می بایست در برگزیدن روش درست مهارت کافی داشته باشد که در صورت برخورداری از این توانمندی، گفته می شود دبیر ریاضی از استدلال خوبی بهره مند است. طبیعی است که دبیر ریاضی در قدرت بیان نباید دچار مشکل باشد که این موضوع باعث می گردد دانش آموزان مباحث و مسائل را بهتر درک نمایند که علاوه بر آن باید خود شخص دبیر ریاضی هم دارای توانایی درک و فهمیدن مطالب مطرح شده توسط مخاطبان را باشد. بهره مند بودن از این مهارت ها و توانمندی سبب می گردد که دبیر ریاضی آموزش و پرورش در شغل خود موفق باشد.

وظایف دبیر ریاضی

موضوع سوم مقاله معرفی شغل دبیری ریاضی به وظایف این رشته اختصاص دارد که شخص دبیر باید در دوران کاری خود آنها را به نحو احسن انجام دهد. دبیر ریاضی در بخش آزمون از شاگردان خود باید مهارت مطرح کردن سوالات، مدیریت جلسه آزمون و همین طور تصحیح نمودن را دارا باشد. بررسی فعالیت های کلاسی شاگردان و لحاظ ارزش هر فعالیت، سخنرانی، کنترل کلاس درس از وظیفه های یک دبیر ریاضی آموزش و پرورش به شمار می روند و دبیران این رشته باید تمام تلاش خود را به کار گیرند که تک تک این وظایف به درستی  انجام گردد.

معرفی شغل دبیری ریاضی (دروس دانشگاه)

متقاضیان رشته شغلی دبیر ریاضی در دانشگاه باید جهت فارغ التحصیلی دروسی را بعنوان دروس پایه و دروسی هم بعنوان دروس تخصصی بگذراند که آموزش ریاضی، ریاضی گسسته، هندسه و نظریه اعداد از دروس تخصصی رشته شغلی دبیری ریاضی محسوب می گردند. در بخش پایه دروسی هم هستند که به موضوعات آموزش و پرورش مرتبط می گردد که دبیر ریاضی و همین طور تمام دبیرها باید آنها را فراگیرند و علاوه بر آن دروس دیگری هم بخش پایه دارد که عبارتند از ریاضی عمومی، معادلات دیفرانسیل، آنالیز ریاضی، جبر، مبانی کامپیوتر، آمار و احتمال، مبانی ریاضیات، فیزیک پایه و آزمایشگاه، آنالیز عددی، جبر خطی


رشته شغلی دبیری ریاضی

مقاله آشنایی با شغل دبیر ریاضی که در بخش از مقالات آموزشی ارائه نمودیم برای بسیاری از شما مخاطبان و متقاضیان مفید خواهد بود. متقاضیان رشته دبیری ریاضی آموزش و پرورش می توانند از طریق کنکور به دانشگاه فرهنگیان راه پیدا نمایند و دوره مشخصه را بگذرانند و بعنوان یک دبیر ریاضی به جامعه خدمت نمایند. فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها هم این امکان برایشان در صورت واجد شرایط بودن فراهم است که با شرکت در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش که برای جذب نیرو در عنوان شغلی های مختلف بر گزار می گردد می توانند در صورت قبولی استخدام شوند.

آزمون های استخدامی آموزش و پرورش به جهت تامین نیروی انسانی که رفع کمبود نیرو صورت گیرد برگزار می گردد که در این سال ها شاهد برگزاری آن هستیم. کسانی که قصد استخدام از طریق آزمون استخدامی را دارند، حتما باید با نهایت آمادگی پا به این رقابت بگذارند که وبگاه تاپ سوال منبعی تحت عنوان سوالات استخدامی دبیر ریاضی آموزش و پرورش در سطح کشور عرضه دارد و بسیاری از داوطلبان به کمک آن استخدام خود را رقم زدند و حتما در آزمون های جدید به کار شما داوطلبان جدید هم خواهد آمد که منتظر شما در بخش منابع مطالعاتی آزمون های آموزش و پرورش هم هستیم.

آموزش و پرورش

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی