2016/11/03

امتیاز : / 5. رای :

راهکارهای پیشنهادی برای موفقیت در مصاحبه استخدامی | نکات کلیدی

راهکارهای پیشنهادی برای موفقیت در مصاحبه استخدامی

با آرزوی موفقیت برای تمام داوطلبان آزمون های استخدامی در این بخش قصد داریم راهکارهایی را پیشنهاد دهیم که می توانید برای موفقیت در مصاحبه استخدامی به نحو احسن از آن استفاده نمایید بعد از اینکه داوطلبان در آزمون استخدامی موفق شدند با مرحله مصاحبه مواجه می شوند که حتما باید این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند تا همه تلاششان برای استخدام شدن به نتیجه بنشیند تا آخر مطلب راهکارهای پیشنهادی برای موفقیت در مصاحبه استخدامی با ما همراه باشید تا با کلیدی ترین نکات مصاحبه شغلی آشنا شوید.

راهکارهای پیشنهادی برای موفقیت در مصاحبه استخدامی

۱- اگر دارای مهارت و تجربه در زمینه های مختلف می باشید با صراحت و اشتیاق آنرا بیان نمایید ، سعی کنید قدرت سخنوری خود را افزایش داده چون سخن گفتن حرفه ای اعتماد به نفس را به دنبال خواهد داشت بدلیل اینکه برای پاسخگویی به سوالات فقط چند ثانیه فرصت دارید از وقفه های کوتاه و مکث کردن حین پاسخگویی دوری نمایید.

۲- همیشه مثبت اندیش باشید ، در مصاحبه استخدامی عذر و بهانه و احساسات بدی که در تجربیاتی قبل دارید را پیش نکشید چراکه افراد استخدام کننده تمایلی به شنیدن این حرف ها ندارند اگر سوالاتی از قبیل تغییر ناگهانی شغل ، نمره و رتبه پایین و … از شما پرسیده شد به هیچ وجه گارد نگیرید باز هم می گوییم مثبت اندیش باشید.

۳- در ذهن استخدام کننده موقعیت خود را بع عنوان یک فردی با ویژگی های بارز تثبیت نمایید اگر در مورد شغلتان شرح حالی خواستند آمادگی کامل در ارائه مهارت های خود داشته باشید ارائه مهارت های ویژه می تواند برای شما ثمر بخش باشد پس خیلی خوب مهارتتان را معرفی کنید.

۴- قبل از اینکه وارد مرحله مصاحبه شوید حتما در مورد شغل آینده خود اطلاعاتی مفید کسب نمایید.

۵- سعی کنید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مانده به زمان مقرر مصاحبه ، در محل مربوطه حاضر شوید چون ممکن است به دلیل زود رسیدن شما استخدام کننده را دست و پاچه کند و همین طور دیر رسیدن به محل مصاحبه می تواند یک تصور بد برای استخدام کننده نسبت به آن فرد ایجاد نماید پس حتما از زمان مصاحبه مطلع باشید.

۶- خیلی اوقات تصمیم گیری استخدام کننده ها چگونگی مهارت های اجتماعی شما می باشد گفتگو و محاوره مناسب داشته باشید و آداب معاشرت را رعایت نمایید.

۷- در پایان ، مصاحبه را با گفتن مرحمت سرکار زیاد ، لطف سرکار زیاد ، متشکریم و سپاسگزاریم به آخر برسانید که نشان دهنده توجه و علاقه شما به شغل آینده می باشد و همین طور حرکات و اشارات شما در موقع سخن گفتن مورد توجه آنها می باشد.


در مقاله راهکارهای پیشنهادی برای موفقیت در مصاحبه استخدامی نکاتی را در نظر گرفته ایم که هر کدام از آنها به اندازه خودشان می توانند در نتیجه نهایی استخدام موثر و نقش آفرین باشند و توصیه می نماییم این راهکارها را توجه نمایید تا پذیرش شما در شغل موردنظر حتمی شود و خروجی این همه سعی و تلاش شما چیزی باشد که انتظار دارید.

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی