2019/12/02

امتیاز : / 5. رای :

رایج ترین اشتباهات در یافتن شغل و استخدام

در مقاله انتشار یافته این بخش قصد ارائه نکاتی را داریم تا مخاطبان و کارجویان از هر گونه اشتباه و بی دقتی در یافتن شغل دور شوند که ذره ای اشتباه شما می تواند فرصت شغلی مهیا شده را از بین ببرد، پس مقاله رایج ترین اشتباهات در یافتن شغل و استخدام می تواند نزد کارجویان از اهمیت بالایی برخوردار باشد به خصوص در حال حاضر که برای هر فرصت شغلی خواهان زیادی وجود دارد بنابراین دقت داشته باشید که هیچ گونه خطا و اشتباهی از شما در مقابل استخدام کننده و در آزمون های استخدامی رخ ندهد، پس رایج ترین اشتباهات در یافتن شغل و استخدام را در این مقاله بشناسید.

وقتی یک شرکت و سازمانی جهت تامین نیروی انسانی خود در یک رشته فراخوان می زند با طیف گسترده ای از کارجو و داوطلب مواجه می شود که این امر باعث می گردد کارفرما با مشاهده کوچکترین اشتباه از کارجو از وی صرف نظر کند و به نفر بعدی بپردازد، بنابراین این توصیه را به همه داوطلبان از هر فرصت شغلی داریم که با اطلاعات کامل از خود و شرکت جهت مصاحبه، شناخت کافی از رایج ترین سوالات مصاحبه های شغلی، رعایت لازمه های یک رزومه شغلی کارفرما پسند و … می توانید درصد اشتباه را بطور کامل کاهش دهید و در فرصت شغلی مورد نظر جذب و استخدام شوید.

رایج ترین اشتباهات در یافتن شغل و استخدام

تا اینجا صحبت برای کسانی بود که برای اولین بار برای استخدام شدن در آزمون یا مصاحبه ای شرکت می کنند ولی برای افرادی که مشغول به کار هستند و به دنبال تغییر شغل خود می باشند نکاتی را به آنها یادآور می شویم که تحت هر شرایطی سابقه خود را در آنجا خدشه دار نکنید که این موضوع می تواند بعد از رفتن شما از آن شرکت، در زمان پذیرش در یک شرکت دیگر مشکلاتی را به همراه داشته باشد. برای شرکت های جدید سابقه کاری افراد از قبل مشغول بوده یک معیار اساسی به حساب می آید که با یک استعلام از محل کار قبلی متوجه خیلی از موضوعات در قبال شما خواهند شد.

حالا می پردازیم به چند مورد از اشتباهات رایج در پیدا کردن کار و استخدام تا شما کارجویان با جلوگیری از آنها بتوانید به پذیرش و استخدام خود در فرصت شغلی پیشنهاد شده نسبت به دیگر رقبا قوت ببخشید پس با ما تا آخر راهکارهای این مقاله همراه باشید.

سخنان اشتباه در زمان اجرای مصاحبه

سخنانی که در مصاحبه به میان می آورید باید در چارچوب توانمندی و مهارت شما باشد و با اهداف شرکت مورد نظر در یک سو عمل کند و از بیانات بیهود بطور جد در این جلسه پرهیز نمایید تا کارفرما از نتایج حاصل شده سخنان شما بتواند خوب تجزیه و تحیل نماید و شما را شایسته فرصت شغلی پیشنهاد شده بداند که در رابطه با این مبحث، مقاله کارهایی که نباید در مصاحبه استخدامی انجام داد را پیشنهاد مطالعه داریم.

بکار بردن اطلاعات زیاد در رزومه کاری

رزومه موضوع بسیار مهمی است که کارجویان باید به آن توجه خاص داشته باشند که مورد پسند واقع شدن رزومه باعث حضور شما در مصاحبه مربوطه می گردد. رزومه هایی که حاوی اطلاعات پراکنده و اضافه می باشند قطع به یقین نزد کارفرما حذف خواهند شد بنابراین توصیه می نماییم استانداردهای رزومه نویسی را فراگیرید تا یک رزومه شغلی حرفه ای جهت استخدام خود به شرکت مورد نظر ارسال داشته باشید.

نپرداختن به رابطه های میان توانمندی خود و شرایط فرصت شغلی

قطعا شما بعنوان کارجو به سراغ عناوین شغلی مرتبط با مهارت و توانمندی های خود خواهید رفت در غیر این صورت این موضوع بحث های دیگری دارد ولی در این بخش باید در مقابل کارفرما و استخدام کننده یک ارتباط قوی بین استعداد و توانمندی خود با ابعاد شغل پیشنهاد شده برقرار نمایید تا مصاحبه کننده شما و مهارت هایتان را با اهداف و چشم اندازهای شرکت سازگار و موثر ببیند.

نداشتن رضایت نامه از محل کار قبلی

برای هر کارفرما رضایت نامه محل کار قبلی کارجو بسیار اهمیت دارد و بدین منظور هر طور که شده است از جاهایی که در آنجا مشغول بوده اید رضایت نامه تهیه کنید و به همراه رزومه کاری برای فرصت شغلی محل کار جدید ارسال نمایید که نتایج بدست آمده طی این موضوع، استخدام اکثر افراد دارای رضایت نامه بوده است. پس نداشتن رضایت نامه از محل کاری قبلی یکی از مهم ترین و رایج ترین اشتباهات در یافتن شغل و استخدام می باشد. نکته ای که در این قسمت لازم به ذکر است اینکه اگر قصد ترک محل کار خود را دارید و به دنبال فرصت شغلی دیگری هستید به هیچ وجه با یک سابقه بد آنجا را ترک نکنید چون زمان استخدام در یک شرکت دیگر ممکن است دچار مشکل شوید که با یک تحقیق از محل کار قبلی این مشکل پیش می آید.

تمام تلاش خود را در مقاله رایج ترین اشتباهات در یافتن شغل و استخدام داشته ایم تا به کارجویان بگوییم در روند استخدام و یافتن شغل تمام جنبه های آن را با دقت انجام دهید. مصاحبه و رزومه از موضوعاتی هستند که در مسیر کسب عنوان شغلی باید کارجو با موفقیت پشت سر بگذارد و عدم موفقیت در آنها به منزله دست نیافتن به فرصت شغلی می باشد. وبگاه تاپ سوال مقالاتی متعددی در در حوزه استخدام و کسب شغل خدمت کارجویان کشور ارائه داده است که می توانند شما را در این مسیر یاری نمایند.

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی