2019/06/22

امتیاز : / 5. رای :

چرا رزومه از نیازهای ضروری استخدام به حساب می آید؟

در این بخش از مقالات آموزشی – استخدامی تاپ سوال می خواهیم به موضوع ضروری بودن رزومه جهت استخدام بپردازیم ولی ابتدا بگذارید یک تعریف مختصر از رزومه داشته باشیم و چقدر می تواند برای کارجویان در برابر کارفرما کارایی داشته باشد. چرا رزومه از نیازهای ضروری استخدام به حساب می آید؟ عنوانی است که امروز به پاسخگویی آن خواهیم پرداخت و در موردش بحث می نماییم.

درباره رزومه قبل تر مقالاتی را منتشر نموده ایم که کارجویان را با نحوه نوشتن یک رزومه حرفه ای و همین طور ویژگی های یک رزومه کاری جذاب آشنا ساخت و اما در این نوشتار به ضروری بودن رزومه جهت استخدام اشاره خواهیم داشت که خیلی می تواند برای کارجویان موثر باشد و باعث توجه هدفمندتر به نگارش رزومه کاری خواهد شد، تا آخر این نوشتار با ما باشید …

چرا رزومه از نیازهای ضروری استخدام به حساب می آید؟

وقتی کارفرمایی قصد پذیرش و استخدام کارجویی را دارد، جهت معرفی هر چه بهتر کارجو و همین طور شناساندن مهارت و قابلیت ها از رزومه استفاده می شود. رزومه همانطور که برای کارجو موثر خواهد بود برای شرکت و سازمان ها هم کارایی خواهد داشت که باعث می شود تا نفراتی بر مبنا شرایط و خواشته های خود برگزینند. تا این جای کار باید به هدف اصلی ارائه رزمه کاری پی برده باشید که برای هر دو طرف نقاط مثبت بسیار زیادی را در بردارد.

چرا رزومه از نیازهای ضروری استخدام به حساب می آید؟ با این تعریف از رزومه قابل فهم تر گشته و کارجویان باید جهت جذب ذهنیت مثبت کارفرما نسبت به خود فرآیندهای مهم آن را فراگیرند.

فرآیند و مراحلی قبل از نگارش رزومه کاری از سوی شرکت های وجود دارد که بهتر است از قبل مطلع شوید که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

فرایند استخدام و پذیرش شرکت ها

پیشنهاد می نماییم نحوه فرآیند استخدام شرکت ها را قبل از نگارش رزومه را بررسی نمایید چون که اگر روندی صحیح برای استخدام در شرکت ها وجود داشته باشد بر مبنا آن افرادی بر اساس شرایط و معیارهای مورد نظر انتخاب می شوند و از آنها استتخدام به عمل می آید.

عملکرد شرکت ها در فرآیند استخدام چگونه است و چطور افراد را استخدام می نمایند را کارجویان باید مورد ارزیابی خود قرار دهند، که این شرکت ها را می توان به جهار دسته یعنی شرکت های کوچک، متوسط، برزگ و خیلی بزرگ تقسیم نمود.

فرآیند استخدامی این شرکت ها قرار نیست با یکدیگر یکسان باشد مثلا فرآیند استخدام در شرکت های کوچک خیلی ساده تر نسبت به بقیه می باشد که با انتشار آگهی استخدامی در روزنامه های مربوطه به کارجویان اطلاع رسانی دارند که یک شماره تلفن جهت تماس معرفی و یا آدرس ایمیلی جهت دریافت رزومه ها اعلام می نمایند.

اگر به سراغ شرکت های بالاتر برویم به طبع فرآیند و روند استخدام آنها هم پیچیده تر خواهد شد چون که با استقبال زیاد کارجویان همراه هستند و سعی می کنند از صفحات مهم و اصلی روزنامه های آگهی استخدامی جهت پذیرش افراد مورد نظر خود اقدام نمایند.

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی