سوالات استخدامی نیروی خدماتی (سرایدار) آموزش و پرورش ویژه ۱۴۰۴

سوالات استخدامی نیروی خدماتی یا سرایداری آموزش و پرورش عنوان این منبع مطالعاتی جهت آزمون سال ۱۴۰۴ می باشد که شامل تمامی عناوین امتحانی این آزمون است. این بسته کاملترین سوالات بخش های آزمون استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش را با پاسخ تشریحی به همراه دارد.
نام مجموعه : سوالات آزمون نیروی خدماتی
آزمون : ویژه آموزش و پرورش ۱۴۰۴
محتویات : سوالات + درسنامه
پاسخنامه : تشریحی

وزارت آموزش و پرورش به منظور جذب نیروی انسانی مورد نیاز در عنوان شغلی سرایداری و خدمتگزار در سال ۱۴۰۴ آزمون برگزار می نماید که طی آن داوطلبان متقاضی این عنوان شغلی می توانند به رقابت بپردازند. تعداد زیادی هم برای پذیرش نیرو در این آزمون در نظر گرفته شده است که داوطلبان باید یک رقابت بسیار بزرگی را پشت سر بگذارند. تیم آموزشی تاپ سوال برای داوطلبان آزمون استخدامی نیروی خدماتی یا سرایداری یک مجموعه بسیار کامل متشکل از نمونه سوالات بخش های آزمون با پاسخ تشریحی ارائه نموده و کافیست داوطلبان آن را دانلود و به مطالعه آن بپردازند.

کسب نتیجه قبولی در آزمون استخدامی سرایداری و خدمتگزار آموزش و پرورش نیازمند مطالعه بسیار کامل می باشد که داوطلبان باید جهت این آزمون از آمادگی خوبی برخوردار باشند که قطعا این مورد به کمک مطالعه این بسته سوالات استخدامی آموزش و پرورش عنوان شغلی نیروی خدماتی و سرایداری امکانپذیر خواهد بود. این مجموعه که در ادامه مطلب بیشتر درباره آن صحبت خواهیم نمود شامل تمام آنچه از نظر مطالعه برای کسب نتیجه قبولی آزمون استخدامی نیروی خدماتی لازم است می باشد.

آزمون استخدامی نیروی خدماتی یا سرایداری آموزش و پرورش / ۱۴۰۴

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۴ جذب نیروی انسانی قابل توجهی صورت خواهد گرفت و قطعا داوطلبانی در این آزمون نیروی خدماتی در کسب نتیجه موفق خواهند بود که از آمادگی سطح بالایی برخوردار باشند. این موفقیت با مطالعه نمونه سوالات آزمون استخدامی سرایداری یا نیروی خدماتی ارائه شده توسط تیم آموزشی تاپ سوال حتمی خواهد بود چونکه تمامی عناوین امتحانی معرفی شده برای آزمون استخدامی نیروی خدماتی در این مجموعه مطالعاتی قرار داده شده است.

متقاضیان عنوان شغلی نیروی خدماتی یا سرایداری جهت استخدام شدن باید در آزمون کتبی آموزش و پرورش به رقابت بپردازند که همانند دیگر آزمون ها این آزمون آموزش و پرورش هم از دروسی جهت طرح سوالات تشکیل شده است که بر اساس همین دروس این منبع مطالعاتی جهت مطالعه داوطلبان گردآوری شده است. نمونه سوالات استخدامی نیروی خدماتی طبق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۴ به منظور مطالعه و آماده سازی داوطلبان منتشر گردید و جهت دانلود آماده می باشد.

سوالات استخدامی نیروی خدماتی (سرایدار) آموزش و پرورش

تیم آموزشی تاپ سوال در تدارک مجموعه نمونه سوالات آزمون استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش تلاش بسیار زیادی را به کار گرفت که داوطلبان آزمون سال ۱۴۰۴ این فرصت را دارند که مطالعه خوبی از این مجموعه به عمل آورند و در کسب نتیجه قبولی عملکرد یهتری نسبت به دیگر داوطلبان داشته باشند. در ادامه به برخی از ویژگی های مجموعه سوالات آزمون استخدامی نیروی خدماتی و سرایدار آموزش و پرورش اشاره خواهیم داشت.

  • تشکیل شده از اصل سوالات منابع معرفی شده آزمون نیروی خدماتی
  • دروس مجموعه طبق عناوین دفترچه آزمون نیروی خدماتی ۱۴۰۴
  • سوالات آزمون استخدامی نیروی خدماتی به همراه پاسخ تشریحی
  • کاملترین اصل سوالات ویژه آزمون استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش

سوالات استخدامی نیروی خدماتی / آزمون آموزش و پرورش ۱۴۰۴

دفترچه آزمون استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۴ بطور کامل توسط تیم آموزشی تاپ سوال مورد بررسی قرار گرفت که همین امر سبب گشته تا یکی از کاملترین مجموعه سوالات استخدامی نیروی سرایداری و خدماتی جهت این آزمون منتشر شود. دروس بسیار مهمی به منظور طرح سوالات آزمون کتبی مطرح شده است که داوطلبان می بایست نسبت به این عناوین امتحانی نیروی خدماتی آشنایی کامل پیدا نمایند که این دروس را خدمت شما داوطلبان آزمون استخدامی سرایداری آموزش و پرورش معرفی می نماییم.

همانطور که مطلع هستید این آزمون استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش با پذیرش قابل توجهی همراه است که این موضوع باعث یک رقابت مهم در بخش کتبی آزمون می شود. کسب نتیجه و پاسخگویی به سوالات آزمون استخدامی نیروی خدماتی و سرایدار آموزش و پرورش نیازمند یک منبع مطالعاتی بسیار کامل می باشد که دانش لازم این عملکرد را رقم بزند. مجموعه مطالعاتی ارائه شده برای آزمون استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش توسط تاپ سوال شامل تمام آنچه که یک داوطلب جهت قبولی نیاز دارد را شامل می گردد و تمامی سوالات این مجموعه به همراه پاسخ می باشد.

نمونه سوالات آزمون استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش با پاسخ
معارف اسلامی ۲۷۸ سوال
اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی ۲۳۷ سوال
قوانین و مقررات اداری و قانون اساسی ۲۹۴ سوال
فناوری اطلاعات ۲۸۷ سوال
توانایی های ذهنی و ویژگی های رفتاری ۲۵۶ سوال
زبان خارجه (انگلیسی) ۲۸۵ سوال
زبان و ادبیات فارسی ۲۷۴ سوال
ریاضی و آمار مقدماتی ۲۹۳ سوال

اصل سوالات آزمون های استخدامی آموزش و پرورش و فراگیر

داوطلبان آزمون استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۴ می توانند علاوه بر مجموعه سوالات دروس آزمون، اصل سوالات آزمون های استخدامی آموزش و پرورش و فراگیر سال های گذشته را هم مطالعه نمایند که دانش پاسخگویی به سوالات آزمون کتبی نیروی خدماتی و سرایداری چندین برابر می شود. مجموعه مطالعاتی آزمون استخدامی نیروی سرایداری و خدماتی آموزش و پرورش تاپ سوال یکی از کاملترین مجموعه ها جهت آزمون سال ۱۴۰۴ به شمار می رود.

دفترچه سوالات استخدامی آموزش و پرورش و فراگیر – برگزار شده سال های اخیر
اصل سوالات دفترچه آزمون های آموزش و پرورش سال های گذشته
اصل سوالات دفترچه آزمون های فراگیر سال های گذشته

آشنایی با تعدادی از سوالات آزمون استخدامی نیروی خدماتی

داوطلبان آزمون استخدامی سرایدار و خدمتگزار سال ۱۴۰۴ آموزش و پرورش حتما منبعی را مورد مطالعه قرار دهند که از نظر منابع امتحانی همه عناوین طرح سوال را دربر گیرد. مجموعه سوالات استخدامی سرایدار و خدمتگزار ارائه شده جهت مطالعه شما داوطلبان نمام آنچه که برای دانش افزایی این آزمون نیاز است را شامل می شود که در ادامه به برخی از سوالات این آزمون استخدامی اشاره خواهیم نمود.

سوالات استخدامی سرایدار و خدمتگزار

۱- در هنگام شست‌وشوی کف کلاس، کدام اقدام ایمنی مهم‌تر است؟

  1. استفاده از مواد شوینده غلیظ برای کاهش زمان
  2. خشک‌کردن سریع سطح با تی و تهویه
  3. شست‌وشو در زمان حضور دانش‌آموزان برای سرعت کار
  4. باقی‌گذاشتن کف مرطوب برای خشک‌شدن طبیعی
پاسخ صحیح : گزینه ۲
ایمنی دانش‌آموزان اولویت اصلی است. خشک‌کردن سریع و تهویه مانع لغزندگی می‌شود. استفاده بیش‌ازحد شوینده سطح را لغزنده می‌کند. شست‌وشو در حضور دانش‌آموزان یا خشک شدن طبیعی احتمال حادثه را افزایش می‌دهد.

۲- برای نگهداری مواد شوینده در مدارس، بهترین روش کدام است؟

  1. ذخیره در ظروف اصلی با برچسب و قفسه قفل‌دار
  2. انتقال به بطری‌های نوشابه برای سهولت استفاده
  3. قرار دادن در کنار لوازم ورزشی در انبار
  4. نگهداری باز و در دسترس کارکنان و دانش‌آموزان
پاسخ صحیح : گزینه ۱
مواد شوینده باید در ظروف اصلی و قفسه قفل‌دار نگهداری شوند. انتقال به بطری‌های نوشیدنی یا انبار مشترک خطر مصرف اشتباه را بالا می‌برد. دسترسی آزاد نیز تهدید جدی برای ایمنی است.

۳- اگر در راهروی مدرسه نشتی آب ایجاد شود، اولویت فوری نیروی خدماتی چیست؟

  1. جمع‌آوری آب و هشداردهی با نصب علامت
  2. استفاده از وسایل برقی برای خشک‌کردن سریع
  3. گزارش فوری و ترک محل بدون اقدام
  4. صبر تا خودبه‌خود خشک شود
پاسخ صحیح : گزینه ۱
ایمن‌سازی مقدم بر هر اقدامی است. جمع‌آوری اولیه آب و هشداردهی مانع حوادث می‌شود. استفاده از وسایل برقی در محیط مرطوب خطرناک است. ترک محل یا انتظار تا خشک شدن، احتمال آسیب به دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد.

۴- در مصرف آب هنگام نظافت سرویس بهداشتی، کدام روش اصولی‌تر است؟

  1. شست‌وشو با شیلنگ باز و آب فراوان
  2. استفاده از سطل و تی به همراه شوینده مناسب
  3. حذف شوینده و استفاده صرفاً از آب
  4. شست‌وشو یک‌بار در روز برای صرفه‌جویی
پاسخ صحیح : گزینه ۲
روش سطل و تی علاوه بر صرفه‌جویی، امکان استفاده مؤثر از شوینده را فراهم می‌کند. باز گذاشتن شیلنگ هدررفت شدید دارد. شست‌وشوی تنها با آب یا فقط یک‌بار در روز بهداشت مطلوب را تأمین نمی‌کند.

۵- هنگام استفاده از کپسول آتش‌نشانی پودری، کدام اقدام صحیح‌تر است؟

  1. نشانه‌رفتن به ریشه آتش و حرکت جارویی
  2. پاشیدن پودر مستقیم روی دود
  3. ایستادن نزدیک شعله و تخلیه سریع
  4. تکان‌ندادن کپسول پیش از استفاده
پاسخ صحیح : گزینه ۱
برای خاموشی مؤثر باید پودر به ریشه آتش پاشیده شود. پاشیدن به سمت دود یا نزدیکی بیش‌ از حد کارایی ندارد و خطرناک است. کپسول پودری باید پیش از مصرف تکان داده شود تا پودر یکنواخت باشد.

۶- برای کاهش انتشار بیماری‌های تنفسی در مدارس، کدام اقدام مؤثرتر است؟

  1. تعطیل‌کردن فعالیت‌های ورزشی
  2. شست‌وشوی مداوم کف کلاس‌ها با شوینده قوی
  3. محدودکردن استفاده از سرویس‌های بهداشتی
  4. تهویه منظم و ضدعفونی دستگیره‌ها و میزها
پاسخ صحیح : گزینه ۴
بیماری‌های تنفسی عمدتاً از راه تماس دست با سطوح و هوا منتقل می‌شوند. بنابراین ضدعفونی سطوح پرتماس و تهویه مؤثر است. شست‌وشوی کف یا محدودیت سرویس‌ها نقش کمتری دارد.

۷- در زمان قطع برق ناگهانی، اقدام اول نیروی خدماتی چیست؟

  1. تلاش شخصی برای وصل مجدد برق
  2. روشن‌کردن شمع برای تأمین نور
  3. خاموش‌کردن وسایل برقی برای جلوگیری از آسیب بعدی
  4. توقف کامل کار بدون اقدام
پاسخ صحیح : گزینه ۳
پیشگیری از خطر برق‌گرفتگی یا آتش‌سوزی اولویت دارد. باید وسایل برقی خاموش شوند. استفاده از شمع خطر آتش‌سوزی دارد. اقدام فنی بدون تخصص مجاز نیست.

۸- ابزار نظافت مانند تی و دستمال باید چگونه نگهداری شوند؟

  1. شست‌وشوی هفتگی بدون خشک‌کردن کامل
  2. گذاشتن در گوشه‌ای مرطوب برای دفع گردوغبار
  3. نگهداری همراه با مواد غذایی برای صرفه‌جویی فضا
  4. شست‌وشو، خشک‌کردن و آویزان‌کردن پس از استفاده
پاسخ صحیح : گزینه ۴
ابزار باید بعد از استفاده شسته و خشک شوند و در جای مناسب آویزان باشند. رطوبت محیط موجب رشد میکروب و بوی نامطبوع می‌شود. نگهداری در کنار مواد غذایی نیز خلاف بهداشت است.

۹- بهترین روش تفکیک زباله در مدرسه کدام است؟

  1. جمع‌آوری همه زباله‌ها در یک مخزن مشترک
  2. قرار دادن سطل‌های مجزا با برچسب خشک و تر
  3. انباشتن طولانی‌مدت و انتقال هفتگی
  4. انتقال مستقیم زباله‌ها به انبار بسته
پاسخ صحیح : گزینه ۲
تفکیک در همان ابتدا، هم از نظر بهداشت و هم مدیریت بازیافت اهمیت دارد. جمع‌آوری مخلوط یا انباشتن طولانی باعث بوی بد و رشد میکروب‌ها می‌شود.

۱۰- برای مدیریت مصرف انرژی در زمستان، بهترین اقدام چیست؟

  1. بستن در و پنجره‌ها هنگام استفاده از بخاری
  2. باز گذاشتن پنجره‌ها برای تهویه مداوم با بخاری روشن
  3. روشن گذاشتن وسایل گرمایشی حتی در زمان تعطیلی کلاس
  4. کاهش روشنایی به جای کاهش گرمایش
پاسخ صحیح : گزینه ۱
بستن در و پنجره‌ها مانع هدررفت انرژی گرمایی می‌شود. تهویه باید کنترل‌شده باشد نه همزمان با گرمایش. روشن ماندن وسایل در غیاب دانش‌آموزان پرهزینه است. کاهش روشنایی ربطی به گرما ندارد.

۱۱- در هنگام زمین‌خوردن دانش‌آموز در حیاط، اقدام اصولی چیست؟

  1. جابه‌جایی سریع بدون هماهنگی
  2. انتظار برای آمدن دوستان دانش‌آموز
  3. کمک فوری و اطلاع‌رسانی به مدیر یا مربی بهداشت
  4. ادامه نظافت و صرفاً گزارش در پایان روز
پاسخ صحیح : گزینه ۳
کمک فوری و اطلاع به مسئول مربوطه مانع بدترشدن آسیب می‌شود. جابه‌جایی غیر اصولی یا تأخیر ممکن است آسیب جسمی را تشدید کند.

۱۲- در صورت بوی شدید گاز در کلاس، نیروی خدماتی باید چه کند؟

  1. روشن‌کردن پنکه و بخاری برای تهویه
  2. ادامه کار و گزارش در پایان شیفت
  3. بازکردن چراغ‌ها برای بررسی دقیق‌تر
  4. قطع جریان گاز و اطلاع به مدیر یا تاسیسات
پاسخ صحیح : گزینه ۴
اولویت با ایمن‌سازی و قطع منبع گاز است. سپس اطلاع‌رسانی سریع باید انجام شود. روشن‌ کردن وسایل برقی یا بخاری در شرایط نشت گاز خطر انفجار دارد.

۱۳- در نگهداری فضای سبز مدرسه، کدام اقدام اصولی‌تر است؟

  1. آبیاری منظم و پاکیزگی اطراف گیاهان
  2. استفاده از مواد شوینده برای براق‌کردن برگ‌ها
  3. آبیاری بیش‌ازحد برای جلوگیری از خشکی
  4. قطع درختان پیر بدون مجوز
پاسخ صحیح : گزینه ۱
مراقبت از گیاهان شامل آبیاری منظم و پاکیزگی محیط است. استفاده از شوینده‌ها به گیاه آسیب می‌زند. آبیاری بیش‌ازحد موجب پوسیدگی ریشه می‌شود. قطع درختان هم تنها با مجوز انجام می‌شود.

۱۴- برای شست‌وشوی دست‌ها در مدرسه، کدام روش استاندارد است؟

  1. ریختن مقدار کمی الکل بدون آبکشی
  2. شستن سریع با آب تنها
  3. استفاده از صابون و آب حداقل ۲۰ ثانیه
  4. شستن فقط در پایان روز
پاسخ صحیح : گزینه ۳
شستن دست با صابون و آب برای حداقل ۲۰ ثانیه بهترین روش نابودی میکروب‌ها است. آب به‌ تنهایی کافی نیست. الکل مکمل است ولی جایگزین کامل نیست. شست‌وشوی یک‌بار در روز ناکافی است.

۱۵- در مراسم صبحگاهی، نقش اصلی نیروی خدماتی چیست؟

  1. تدریس درس تربیت بدنی
  2. اجرای سرود و فعالیت‌های فرهنگی
  3. ثبت حضور و غیاب دانش‌آموزان
  4. آماده‌سازی و حفظ نظم محیط مراسم
پاسخ صحیح : گزینه ۴
وظیفه اصلی نیروی خدماتی فراهم‌کردن شرایط مناسب و ایمن برای مراسم است. اجرا و آموزش بر عهده معلمان و دانش‌آموزان است.