2020/01/05

امتیاز : / 5. رای :

شبکه های اجتماعی بستری برای یافتن شغل

تیم تولید مقاله آموزشی وبگاه تاپ سوال بازهم به موضوع شبکه های اجتماعی و دست یابی به فرصت های شغلی طی یک نوشتار دیگر می پردازد که در آن اشاره به موضوعاتی می شود که بر مبنای آنها فرصت شغلی با حاشیه امن و همین طور بلعکس آن و با نادیده گرفتن آنها با خطر از دست دادن هم روبرو خواهد شد. شبکه های اجتماعی بستری برای یافتن شغل می باشند که امروزه این موضوع را باید جهت استخدام شدن جدی گرفت چنانچه اگر تا الان به اطلاعات خود در شبکه های اجتماعی اهمیت نمی دادید حتما یک ارزیابی دقیق داشته باشید و بنگرید که اطلاعات شما چقدر می تواند در امر فرصت های شغلی تعیین کننده باشند و این مقاله هم بدین منظور جهت راهنمایی شما کارجویان انتشار یافته است.

اگر از طریق شبکه های اجتماعی بدنبال فرصت های شغلی هستید پس اقدام به ساخت صفحات اجتماعی نمایید که در پی آن بستری برای شما ایجاد می گردد که می توانید اطلاعات خود را در معرض دید کارفرمایان قرار دهید و همین طور ارتباط با افرادی از زمینه کاری خود داشته باشید تا از تجربیات آنها در جهت پیشرفت خود بهره مند گردید. بنابراین مهارت و توانمندی، استعداد داشتن در یک حوزه خاص و … را از طریق صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی به کارفرمایان که بدنبال افراد مرتبط با موقعیت های شغلی مدنظرشان هستند می توانید معرفی و حضور خود را در مصاحبه شغلی فراهم نمایید. در ادامه به چند موضوع مهم مقاله شبکه های اجتماعی بستری برای یافتن شغل می پردازیم که خیلی می توانند موثر باشند.

شبکه های اجتماعی بستری برای یافتن شغل

ابتدا یک بررسی به عمل آورید و ببینید تا چه و اندازه ای از اطلاعات شما در شبکه های اجتماعی موجود است که می توانید یک بررسی از طریق گوگل داشته باشید که در این صورت متوجه خواهید شد برای یک کارفرما چه ابعاد اطلاعاتی و کاری از شما نمایش داده می شود که چنانچه مواردی می توانند شما را از فرصت شغلی دور نمایند در اسرع وقت اقدام به رفع آن نمایید و زمانیکه از وجود یک رزومه کاری درست در این بستر مطمئن شدید و بعد از این موضوع می توانید نسبت به فرصت های شغلی مطرح شده، همکاری خود را اعلام نمایید.

شبکه های اجتماعی که کارفرمایان جهت پذیرش نیروی خود بیشتر به آنها می پردازند لینکدین، اینستاگرام، توییتر، گوگل پلاست و … که باید خود را به نحوی معرفی داشته باشید تا از نگاه کارفرما برای موقعیت شغلی مورد نظر مناسب دیده شوید و از هرگونه مواردی که احتمال دارد به انتخاب شما آسیب بزند بطور جد پرهیز نمایید. در بین این شبکه های اجتماعی، لینکدین اولین انتخاب کارفرما جهت بررسی شما به حساب می آید که از این جهت سعی داشته باشید یک صفحه شخصی در این شبکه اجتماعی ایجاد اطلاعات کامل مهارتی و کاری خود را به کاملترین شکل ممکن در آن به نمایش بگذارید تا از طریق این شبکه اجتماعی به هموارسازی مسیر یافتن شغل خود کمک نمایید.

شبکه های اجتماعی و استخدام افراد

صفحات اجتماعی خود را به منظور استخدام شدن در یک فرصت شغلی با یک برنامه منظم مدیریت داشته باشید و سعی کنید یک عملکرد واحد را از خود در این صفحات اجتماعی شخصی به جا بگذارید تا کارفرمایان یک ارتباط راحت و واضح با شما بتوانند برقرار نمایند و در گوگل همیشه اطلاعات خود را مورد رصد و رزومه ای کارفرماپسند در دسترس کسانی باشد که می خواهید نسبت به فرصت شغلی اعلام شده از سوی آنها اقدام نمایید.

تیم تولید محتوای آموزشی وبگاه تاپ سوال در رابطه با موضوع شبکه های اجتماعی و استخدام افراد طی دو مقاله نکات و راهکارهایی را ارائه نموده است تا کارجویان بتوانند از این پس با یک برنامه حساب شده و رزومه ای نتیجه ساز از این شبکه ها زمینه های استخدام خود را نسبت به دیگر رقبا در موقعیت های شغلی اعلام شده و مرتبط فراهم سازند.

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی