2020/03/22

امتیاز : / 5. رای :

معرفی شغل دبیری شیمی (آشنایی جامع با رشته شغلی دبیر شیمی)

معرفی شغل دبیری شیمیدر بخش معرفی مشاغل وبگاه تاپ سوال دست به معرفی یکی از شغل های دبیری کشور زده ایم که برای علاقمندان آن بسیار می تواند جالب باشد. معرفی شغل دبیری شیمی عنوان این نوشتار است که طی آن قصد داریم به موضوعات مهم مرتبط با این رشته شغلی بپردازیم. علاقمندانی که در پی این می باشند که در آینده به دبیر شیمی برسند و به عنوان شغل خود برگزینند حتما با دید و آشنایی از قبل مسیر تحصیلات خود را به سمت آن سوق دهند.

قبل از اینکه به معرفی رشته شغلی دبیر شیمی پرداخته شود ابتدا تعریفی از رشته شیمی خدمت شما علاقمندان ارائه نماییم تا ماهیت این نام برایتان بیشتر روشن گردد. علم شیمی از علومی به شمار می رود که زیر ساخت علوم دیگر چون پزشکی، داروسازی، بیولوژی و … را برعهده دارد و آن را علوم پایه این علوم ذکر شده می شناسند البته نمی توان از تاثیرات بسیار مهم این علم در بخش صنایع چشم پوشی کرد صنایع شیمیایی چون بهداشتی، پتروشیمی، غذایی و … نتیجه ای که می توان در همین ابتدا مقاله گرفت اینکه رشته شیمی را می بایست جزو رشته های تحصیلی و شغلی ارزشمند هر کشور بدانیم.

معرفی شغل دبیری شیمی / کاری از تاپ سوال

جهت تشریح و معرفی شغل دبیر شیمی می توانیم از چند منظر علاقمندان را نبست به این رشته دبیری آشنا نماییم که داشتن استعداد و توانایی در این موارد حتما آنها را در امر آموزش و پرورش رشته شیمی موفق خواهد نمود پس با هم به سراغ نکات و لازمه های رشته شغلی دبیر شیمی خواهیم رفت.

دبیر شیمی و توانایی های لازم این حرفه

داشتن توانایی و استعداد در هر حرفه ای که به آن علاقمند هستید از واجبات به حساب می آید چون در غیر این صورت حتی با رسیدن به آن بطور قطع به مشکل برخورد خواهید نمود و پس بهتر است رشته هایی را بر می گزینیم از استعداد و توانمندی خود هم در رابطه با آن باخبر باشیم. رشته شغلی دبیری شیمی همانند تمامی دیگر رشته ها افراد توانا و با استعداد خود را می طلبد و به علاقمندان آن عرض می نماییم مهارت و توانایی استدلالی و ذهنی از اصلی ترین لازمه های کسب موفقیت در این رشته است.

وظایفی که یک دبیر شیمی برعهده دارد

وظایفی که در مقاله آشنایی با شغل دبیری شیمی عرض می شود با آن تا حدودی آشنا هستید چون زمانی که مشغول به تحصیل هستید فعالیت دبیران خود را از رشته های مختلف مشاهده خواهید نمود و حالا این وظایف را به منظور اینکه شما مخاطبان در آینده بعنوان یک دبیر شیمی آموزش و پرورش مشغول به فعالیت خواهید شد یادآور می شویم. تدریس دروس مربوطه، آزمون از دانش پژوهان، کلاس داری، آموزش های مربوط به آزمایشگاه های دروس رشته شیمی و … بعنوان گوشه ای از اقدامات دبیر شیمی به شمار می روند.

دروس رشته شغلی دبیر شیمی در دانشگاه

داوطلبان رشته های تحصیلی ریاضی فیزیک و علوم تجربی می توانند رشته شیمی را در دانشگاه برگزینند و دروسی که برای دبیر شیمی شدن باید گذرانده شوند را معرفی می نماییم. شیمی، ریاضی، آزمایشگاه، فیزیک و چند درس با ماهیت پرورشی و آموزشی که جهت تدریس در آموزش و پرورش در نظر گرفته می شوند تحت عنوان دروس بخش پایه برای دبیری شیمی مدنظر است.

مبانی شیمی کوانتوم، روش استفاده از متون علمی شیمی، معادلات دیفرانسیل، شیمی فیزیک، کاربرد طیف سنجی در شیمی آلی، شیمی معدنی، شیمی آلی، شیمی تجزیه، مبانی کامپیوتر، بررسی متون شیمی دبیرستان، شیمی تجزیه دستگاهی و … از دروس بخش تخصصی رشته دبیری شیمی آموزش و پرورش می باشند که دبیران شیمی آینده باید با موفقیت تمامی دروس پایه و تخصصی پشت سر بگذارند.

معرفی شغل دبیری شیمی و استخدام آموزش و پرورش

وظایف، توانایی و دروس رشته شغلی دبیری شیمی خدمت شما مخاطبان تشریح گردید حالا این سوال مطرح است که چطور می توان دبیر شیمی آموزش و پرورش شد؟، در پاسخ به این سوال باید گفت داوطلبان رشته های تحصیلی عرض شده در بخش بالا می توانند در انتخاب رشته دانشگاهی خود، رشته دبیر شیمی دانشگاه فرهنگیان را در دستور کار قرار دهند و بعد از قبولی باید یک دوره مشخص شده را با موفقیت طی نمایند و بعنوان دبیر شیمی در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت گردند.

موردی دیگری که وجود دارد و فارغ التحصیلان دانشگاه ها می توانند دبیر شیمی آموزش و پرورش شوند، آزمون استخدامی این وزارتخانه که طی این چند سال به منظور کمبود نیرویی که در این بخش بوجود آمده است برگزار می گردد و دانش آموختگان می توانند در صورت واجد شرایط بودن در آزمون های آموزش و پرورش شرکت و در صورت قبولی و گذراندن دوره های آموزشی، در آموزش و پرورش تحت عنوان دبیر شیمی مشغول به تدریس شوند.


آزمون استخدامی دبیر شیمی و نکته ای مهم

برای استخدام در آموزش و پرورش رشته شغلی دبیری شیمی روندی که از طریق دانشگاه فرهنگیان گفته شد برای متقاضیان واضح و مشخص است، نکته ای را برای آن دست از متقاضیان که خواهان پذیرفته شدن در رشته دبیر شیمی آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی هستند عرض می نماییم که این آزمون از دو بخش عمومی و تخصصی تشکیل و حاوی دروس مشخص می باشد و داوطلبان سوالات استخدامی دبیر شیمی آموزش و پرورش آزمون هایی که تا الان برگزار گریده اند را حتما مطالعه داشته باشند که منبعی بسیار مناسب به حساب می آیند.

آموزش و پرورش

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی