2020/04/03

امتیاز : / 5. رای :

معرفی شغل دبیری فیزیک (آنچه که باید درباره دبیر فیزیک دانست)

معرفی شغل دبیری فیزیکدر بخش مقالات آشنایی با رشته ها و شغل ها دوباره معرفی یکی دیگر از رشته های شغلی دبیری کشور را مورد نگارش قرار داده ایم تا علاقمندان از جهات مختلف آگاهی کامل نسبت به آن پیدا نمایند. معرفی شغل دبیری فیزیک موضوعی است که طی این مقاله به آن پرداحته خواهد شد و کسانی که علاقمند به رشته دبیری فیزیک در آینده هستند خوب است با این مقاله وبگاه تاپ سوال چند دقیقه ای همراه شوند.

در مقاله آشنایی با شغل دبیری فیزیک آموزش و پرورش به آنچه که باید متقاضیان قبل از انتخاب آشنایی داشته باشند اشاره خواهد شد تا بتوانند با دیدی مطمئن به برگزیدن رشته دبیری فیزیک اقدام و پله های ترقی را بپیمایند. وبگاه تاپ سوال به جهت اهمیت رشته های دبیری آموزش و پرورش در کشور سعی نموده است مقالاتی را در این باره خدمت علاقمندان به رشته های آموزشی ارائه نماید تا در زمان انتخاب رشته، مشتاقانه این عمل صورت گیرد و از مزایا و آینده شغلی خود اطلاعات لازم را در دست داشته باشد.

معرفی شغل دبیری فیزیک / رشته آموزشی آموزش و پرورش

برای معرفی هر چه کاملتر رشته شغلی دبیر فیزیک سعی شده است به دروس، آینده و بازار کار، مهارت ها، نحوه پذیرش در آموزش و پرورش این رشته آموزشی در این مقاله اشاره شود که داشتن شناحت کافی نسبت به موضوعات مطرح شده در انتخاب رشته داوطلبان بسیار موثر می باشد. بنابراین در این بخش مقاله ای که تحت عنوان آشنایی با شغل دبیر فیزیک منتشر شده است می تواند داوطلبان را در این مسیر یاری نماید.

با گرایش های رشته دبیری فیزیک آشنا شوید

داوطلبان رشته ریاضی فیزیک زمان انتخاب رشته دانشگاه می توانند این رشته دبیری را از دانشگاه مربوطه (فرهنگیان و شهید رجایی) برگزینند و به مدت مشخص مقطع کارشناسی را بگذرانند. دانش آموخته های این رشته دبیری با شرکت در آزمون های ارشد هم می توانند با انتخاب گرایش های مشخص این رشته آموزشی امکان ادامه تحصیل خود را فراهم نمایند. بنابراین دبیران فیزیک این امکان برایشان مهیا است که بعد از اتمام مقطع کارشناسی و وارد شدن به فضا تدریس، ادامه تحصیل خود را در دستور کار قرار دهند.

شغل دبیری فیزیک / آینده کاری و درآمد

برای علاقمند به هر رشته شغلی، آینده کاری و درآمد بسیار اهمیت دارد و آنچه که برای رشته شغلی دبیر فیزیک مشخص است را عرض می نماییم. در رابطه با آینده کاری می توان گفت دانشجویان دانش آموخته دانشگاه های تربیت دبیر وارد دوره تدریس می شوند و آموزش و پرورش به استخدام آنها اقدام می نماید. درآمد و حقوق رشته شغلی دبیری فیزیک را دولت مشخص می کند. مقطع تدریس و سابقه شغلی یک معلم دو ویژگی هستند که در میزان درآمد موثرند و برخی از معلمان جهت کسب درآمد بیشتر به تدریس شخصی خارج از مدرسه هم می پردازند.

شغل دبیر فیزیک / دروس مقطع کارشناسی

یک دانشجو رشته آموزش فیزیک جهت اتمام مقطع کارشناسی می بایست تعداد ۱۳۱ واحد را با قبولی بگذراند تا با فارغ التحصیلی از دانشگاه تربیت دبیر به مقطع تدریس وارد شود که دروس پایه و تخصصی این رشته را در معرفی شغل دبیری فیزیک مطرح می نماییم.

دروس مقطع کارشناسی رشته دبیری فیزیک (پایه) : تعداد ۱۰ عدد درس در رابطه با آموزش و تربیت رشته های آموزشی آموزش و پرورش، مبانی کامپیوتر، فیزیک پایه، شیمی عمومی، ریاضی عمومی، آزمایشگاه شیمی عمومی، آزمایشگاه فیزیک پایه

دروس مقطع کارشناسی رشته دبیری فیزیک (تخصصی) : فیزیک جدید، مکانیک تحلیلی، اپتیک، ترمودینامیک و مکانیک آماری، آزمایشگاه فیزیک جدید، آزمایشگاه اپتیک، الکترومغناطیس، مکانیک کوانتومی، ریاضی فیزیک

علاوه بر دروس پایه و تخصصی رشته دبیر فیزیک که در مجموع ۷۲ واحد می باشد، دروس عمومی، دروس گرایشی، دروس تخصصی انتخابی و دروس اختیاری هم ۵۹ واحد هستند که دانشجو رشته شغلی دبیر فیزیک در این مقطع پیش رو دارد.

معرفی شغل دبیری فیزیک / توانمندی و مهارت

برخوردار بودن دانش کافی در دروس و مباحث فیزیک از لازمه های این رشته آموزشی می باشد و اما نکاتی هم هستند که علاقمندان به این رشته باید از آنها مطلع و نسبت به آنها توانمند باشند تا در امر تدریس با مشکل مواجه نشوند که آنها را در این مقاله ترتیب می نماییم. فن بیان و برقراری ارتباط، استفاده از مناسب ترین فرمول های ریاضی و عملکرد خوب در حل فرمول ها، مدیریت یک کلاس درس، با انگیزه بودن و داشتن روحیه تدریس و …

رسیدن به دبیری فیزیک آموزش و پرورش

نکات و اطلاعات لازم برای رشته دبیری فیزیک را خدمت علاقمندان ارائه نمودیم در آخر می خواهیم مسیرهای رسیدن به رشته آموزشی دبیر فیزیک آموزش و پرورش را معرفی نماییم. دانشگاه های تربیت دبیر فرهنگیان و شهید رجایی از جمله دانشگاه هایی هستند که داوطلبان بعد از انتخاب رشته کنکور می توانند در آنها مشغول به تحصیل شوند و بعد از پایان مقطع کارشناسی این دانشگاه ها به تدریس درس فیزیک می پردازند.

علاوه بر این دانشگاه ها فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها هم می توانند به رشته دبیری فیزیک راه یابند که آزمون های استخدامی آموزش و پرورش تشکیل دهنده این مسیر می باشد. علاقمندان با شرکت در این آزمون و کسب قبولی در کل فرآیند استخدام به دوره آموزشی در نظر گرفته شده برسند و بعد بعنوان دبیر فیزیک در آموزش و پرورش فعالیت نمایند.

دروسی که در بخش بالا خدمت شما مخاطبان مقاله معرفی شغل دبیری فیزیک اشاره داشته ایم برخی از آنها عناوینی هستند که در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش رشته دبیر فیزیک بعنوان منابع امتحانی در نظر گرفته می شوند و سوالات استخدامی دبیر فیزیک آموزش و پرورش بر مبنا این دروس طراحی می گردند. امیدواریم مقاله آشنایی با شغل دبیر فیزیک مورد پسند علاقمندان به این رشته دبیری قرار گرفته باشد.

آموزش و پرورش

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی