2020/06/17

امتیاز : / 5. رای :

معرفی شغل دبیری هنر (نکاتی خدمت علاقمندان به رشته هنر)

معرفی شغل دبیری هنرمهم است وقتی علاقمند به یک رشته شغلی می شوید از قبل ویژگی ها و لازمه های آن را جست و جو نمایید و با تسلط کامل برای دست یابی به آن تلاش داشته باشید که در این مقاله با نام معرفی شغل دبیری هنر خدمت شما مخاطبان منتشر شده است قصد بر این می باشد که رشته دبیر هنر را از جهات مختلف شرح دهیم تا بیشتر و بطور کامل از رشته هنر شناخت پیدا نمایید با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

قبل تر در رابطه با معرفی رشته ها و شغل ها چندین رشته دبیری را مورد بررسی قرار داده ایم و نکته ای در تمامی مقالات به علاقمندان هر یک از آنها  اشاره داشته ایم اینکه لازمه اصلی موفقیت در رشته های دبیری علاقمند بودن به تدریس است. رشته های دبیری همیشه از رشته های پرطرفدار در بین مشاغل می باشد و رشته شغلی دبیر هنر از این قضیه جدا نمی باشد. نشاط، اعتماد به نفس، آرامش روح و روان و … از کارایی و نتایجی می باشد که رشته هنر می تواند بسازد و سعی داریم طی یک مقاله در مورد این رشته دبیری صحبت نماییم.

معرفی شغل دبیری هنر / رشته شغلی تدریس

چندین موضوع را بعنوان مباحث آشنایی با شغل دبیر هنر برگزیدیم که مخاطبان حتما باید جهت انتخاب این رشته شغلی تدریسی از قبل با آنها آشنا باشند که بتوانند تصمیمی درست در این مسیر بگیرند. مقاله آشنایی با شغل دبیری هنر با کسب اطلاعات جدیدتر مورد آپدیت قرار می گیرد تا مخاطبان این بخش با اطلاعات کامل و به روز مواجه شوند که امیدواریم نهایت استفاده را از نکات آشنایی این مقاله داشته باشید.

معرفی شغل دبیری هنر / رشته شغلی تدریس

توانمندی و استعدادهای یک دبیر هنر

یکی از استعدادهای که یک دبیر هنر باید داشته باشد اینکه بتواند استعداد دانش پژوهان خودشو بشناسد. دانش پژوهانی که در رشته های نقاشی، نوشتاری (خوش نویسی)، سفال و … استعداد دارند باید دبیر هنر مربوطه از توانمندی و استعداد یکایک آنها در زمینه های مورد نظر مطلع شود. آموزش مهارت های هنری، شناخت داشتن از ابزارهای هنری، کاوشگری در رشته های هنری، توانمند بودن در بکارگیری صحیح حرکات و … از توانمندی و استعدادهایی هستند که دبیر هنر باید از آنها بهره مند باشد.

آشنایی با شغل دبیر هنر / دوره کارشناسی

رشته دبیری هنر در مقطع کارشناسی ۱۵۰ واحد را بعنوان واحدهای درسی برای دانشجویان در نظر گرفته است که تعداد نود واحد دروس تخصصی به خود اختصاص داده اند و دروس عمومی بیست و هفت واحد، دروس تربیتی هجده واحد، دروس تعلیم و تربیت اسلامی پانزده واحد و دروس تخصصی جبرانی هم چهار واحد از کل واحدهایی که یک دانشجو رشته دبیری هنر باید پشت سر بگذارد دربر دارند.

مبانی هنرهای تحسمی، طراحی، تاریخ هنر ایران، خوشنویسی، رنگ شناسی، تاریخ هنر و تمدن اسلامی، عکاسی، چاپ دستی، طراحی نوشته و قلم فارسی، تاریخ هنر جهان، آشنایی با هنرهای سنتی و اسلامی ایران، طراحی پوستر، تجزیه و تحلیل هنرهای بصری، چاپ ماشینی، زیبایی شناسی و حکمت هنر اسلامی و … از دروس تخصصی رشته دبیری هنر در مقطع کارشناسی به حساب می آیند که به تعدادی از آنها در این قسمت اشاره نمودیم.

رشته دبیری هنر / بازار کار

دانشجویان رشته دبیری هنر بعد از اتمام مقطع کارشناسی این رشته از دانشگاه فرهنگیان می توانند در آموزش و پرورش مشغول به تدریس شوند. با ورود به دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان از همان ابتدا حقوق دریافت می نمایند و استخدام خواهند شد.

معرفی شغل دبیری هنر / دانشگاه و استخدام

از ویژگی ها و اطلاعات رشته شغلی دبیر هنر صحبت کردیم حالا اگر قصد دارید در این رشته دبیری مشغول شوید باید راه های رسیدن به آن را بدانید که برای این موضوع دانشگاه فرهنگیان که مربوط به تربیت معلم می باشد و استخدام هایی که از طریق آزمن صورت می گیرد را بررسی داریم تا با آنها آشنا شوید و از طریق این راه های جذب برنامه ریزی خود را داشته باشید.

معرفی شغل دبیری هنر / دانشگاه و استخدام

دبیر هنر / دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی رشته های خوبی برای دبیری دارد که از گروه های آزمایشی مختلف می توانند در در رشته دبیری مربوط به خود مشغول به تحصیل شوند. بنابراین جهت دبیر شدن در آموزش و پرورش، تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بعنوان اصلی ترین راه به حساب می آید. داوطلبان گروه های آزمایشی مختلف که در این مقاله گروه هنر مد نظر است باید در کنکور سراسری شرکت داشته باشند و بعد از قبولی مورد مصاحبه و گزینش قرار خواهند گرفت و بعد از موفقیت در تمامی مراحل پذیرفته شدن می توانند در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل شوند. مدت زمان مقطع کارشناسی (چهار سال) را که دانشجویان بگذرانند در آموزش و پرورش استخدام می گردند.

دبیر هنر / آزمون های استخدامی آموزش و پرورش

راه رسیدن به رشته دبیری هنر را از طریق دانشگاه فرهنگیان عرض نمودیم اما چند سالی است که وزارت آموزش و پرورش کمبود نیرو در رشته ها و بخش های مختلف در زمینه آموزش دارد که رشته دبیر هنر یکی از این رشته ها می باشد که این وزارتخانه دارد رفع این کمبود نیرو را با برگزاری آزمون های استخدامی اقدام می نماید و دانش آموخته های دانشگاه های دیگر در صورت واجد شرایط بودن می توانند در رشته مربوط به خود در آزمون شرکت نمایند و بعد از قبولی آزمون و مصاحبه می بایست دوره مشخص شده را هم بگذرانند و بعد بعنوان دبیر می توانند در این وزارتخانه مشغول شوند.

آزمون استخدامی دبیر هنر به چه صورتی برگزار می گردد؟

آزمون استخدامی دبیر هنر و دیگر رشته ها در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می شود که بخش عمومی تعداد هفت درس ادبیات فارسی، معارف اسلامی، ریاضی و … را به خود اختصاص داده است و بخش تخصصی از دروس تخصصی مقطع کارشناسی این رشته لحاظ می گردد که در بخش بالا به این دروس اشاره داشته ایم که همان دروس بعنوان منابع طرح سوالات آزمون استخدامی دبیر هنر آموزش و پرورش محسوب می گردند و داوطلبان باید از آمادگی خوبی نسبت به دروس مربوطه برخوردار باشند تا بتوانند به مرحله مصاحبه قدم بگذارند.

معرفی شغل دبیری هنر / جمع بندی

امیدواریم مقاله آشنایی با شغل دبیر هنر نزد مخاطبان خاص خودش مورد پسند واقع شده باشد و تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا اطلاعاتی کارآمد را از این رشته همچون استعداد و مهارت، مقطع کارشناسی، آینده کاری، دبیر هنر در دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی آموزش و پرورش خدمت علاقمندان آن ارائه نماییم. حتما اطلاعات جدیدتر را طی آپدیت های بعدی این مقاله در دستور کار قرار خواهیم داد.

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی