2019/01/08

امتیاز : / 5. رای :

معرفی شغل مهندس شیمی | ویژه طرفداران این رشته پرکاربرد مهندسی

شغل مهندس شیمی را می خواهیم خدمت کاربران عزیز تشریح نماییم که امیدواریم مورد عنایت سروران قرار گیرد و با این رشته مهم و حیاتی کشور بیشتر آشنا شوید و چطور می توان وارد این رشته مهندسی شد تا آخر مقاله با ما باشید تا جواب این سوالات را عرض نماییم.

معرفی شغل مهندس شیمی

سوالات تخصصی استخدامی مهندسی شیمی

مهندسی شیمی یعنی فرآیند بکارگیری علم شیمی، بکار گیری نتیجه های شیمیدان ها به صورت عملی و کاربردی و استفاده در صنایع مختلف از موضوعی است که یک مهندس شیمی با آن سروکار دارد.

معرفی شغل مهندس شیمیهر مهندس شیمی وظایفی خاص را بر عهده دارند متلا گاهی در یک فرآیند مانند اکسیداسیون (سوزاندن مواد شیمیایی برای بوجود آوردن مواد شیمیایی دیگر) ،  گاهی در طراحی تولید مواد غیرآلی (مانند سیمان و…) مهارت دارند. مهندسی فرآیند تا مدیریت کارخانه از مسئولیت های یک مهندس شیمی به شمار می رود.

طراحی فرآیندهای شیمیایی برای تبدیل مواد اولیه به کالاهای کاربردی را می توان گفت از مهم ترین کارهای یک مهندس شیمی که به عنوان مثال در یک کارخانه محصولات غذایی منجمد، نظارت و طراحی بهترین فرآیند جهت استفاده از مواد اولیه در تولید محصولاتی با کیفیت برعهده مهندس شیمی مربوطه است و همین طور در یک پالایشگاه بررسی وضعیت موجود، ارائه بهترین فرآیند برای تبدیل مواد خام نفتی به محصولات ارزشمند پتروشیمی.

مهندس شیمی نیازمند چه توانمندی هایی می باشد

مهندس شیمی شغلی حساس و تعیین کننده می باشد بنابراین برنامه ریزی تصمیم گیری و سازماندهی کارها از مهارت بالایی به شمار می رود.

در صورت بروز مشکل یا موضوعی مهندس شیمی باید از توانمندی بالایی در تحلیل و حل مساله داشته باشد.

از آنجاییکه که اساس مهندسی شیمی بر دروس ریاضیات، فیزیک و شیمی پایه ریزی شده است مهندس شیمی باید استعداد خوبی در این دروس داشته باشد.

مهندس شیمی باید از مهارت ارتباط خوب با سایر مهندسان، کارکنان و مدیران برخوردار باشد.

برای یک مهندس شیمی داشتن تسلط بر نرم افزارهای تخصصی حوزه مربوطه از موارد الزامی می باشد که داشتن این مهارت خیلی می تواند یک مهندس شیمی را به اهدافش نزدیک تر نماید.

و …

آینده کاری و استخدام های شغل مهندس شیمی

صنایع شیمیایی، غذایی، دارویی، نفت و گاز و پتروشیمی، معدنی،انرژی و … از جاهایی هستند که یک مهندس شیمی می تواند مشغول به فعالیت شود و با کسب تجربه می توانند به سمت پست های ویژه این صنایع هم خیز بردارند.

آزمون های استخدامی زیادی هم از شرکت های مختلف جهت جذب مهندسان شیمی به عمل می آید که اگر اشاره ای داشته باشیم شرکت های پتروشیمی ، نفت ، وزارت نیرو و دیگر دستگاه های اجرایی کشور که هر داوطلبی جهت شرکت در این آزمون ها باید منابعی از نمونه سوالات استخدامی لازم را در دست داشته باشد تا بتواند با موفقیت این آزمون ها را پشت سر بگذارد که تیم تولید محتوا تاپ سوال برای آزمون استخدامی شرکت های پتروشیمی کشور یکی از کاملترین و استاندارترین پاسخنامه ها بعنوان مجموعه نمونه سوالات استخدامی مهندسی شیمی شرکت پتروشیمی را تدارک دیده اند و برای این آزمون ها بسیار مناسب می باشند و همین طوور مجموعه نمونه سوالات استخدامی مهندسی شیمی شرکت نفت که آن هم مورد استقبال زیاد داوطلبان آرمون های استخدامی شرکت های نفت قرار گرفته است.

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی