2018/11/13

امتیاز : / 5. رای :

مهارت هایی که برای استخدام شدن الزامی است (آشنایی با ۷ مهارت)

مهارت هایی که برای استخدام شدن الزامی است

با سلام و درود خدمت کاربران تاپ سوال و باز هم با یک مقاله دیگر به موضوع استخدام می پردازیم که می توانید در این مقاله با ۷ مهارت الزامی جهت استخدام شدن آشنا شوید مهارت هایی که از پیش قابل یادگیری هستند تا آخر مقاله مهارت هایی که برای استخدام شدن الزامی است با ما همراه باشید.

جهت ورود به محیط شغلی نیاز است از تعدادی مهارت به اندازه نیاز بهره مند باشید برخی مهارت ها هستند که قابل یادگیری می باشند و برخی هم مرتبط با ریشه و ذات افراد که در مقاله مهارت هایی که برای استخدام شدن الزامی است می خواهیم با ۷ مهارت شما را آشنا نماییم که خیلی در جذب و استخدام می توانند موثر باشند.

مورد اول : روابط عمومی مناسب

بخش عظیمی از مهارت های ارتباطی قابل یادگیری می باشد و بخش اندکی هم به اخلاقیات هر شخص بر می گردد قواعد و اصول ارتباط در موفقیت زندگی موثر می باشد می بایست در محیط کاری با مدیر و همکاران رفتاری درست و پسندیده داشته باشید و بلعکس نداشتن روابط عمومی درست عاملی برای نرسیدن به موفقیت در محیط شغلی شما تلقی خواهد شد خیلی از اشخاص با اینکه از مهارت های خوبی برخوردار هستند ولی بعلت ارتباط عمومی نامناسب در شغل دچار مشکل می شوند.

مورد دوم : کامپیوتر

ضعیف بودن در استفاده از کامپیوتر حتما شما را با شکست روبرو خواهد کرد هر چقدر هم در تحصیلات و توانمندیهای خود حداکثر مهارت را داشته باشید در دنیای امروزه هر شخصی باید از مهارت های اولیه کامپیوتر بصورت حداقلی برخوردار باشد کسانی که خواهان استخدام در شغل های اداری و سازمانی هستند داشتن مهارت های هفت گانه کامپیوتر (ICDL) جز موارد ضروری می باشد.

مورد سوم : زبان های خارجی

در برخی از رشته های شغلی داشتن مدرک های تخصصی زبان های خارجی و مدرک تافل از اهمیت های زیادی برخوردار می باشد ولی در شغل های معمولی باید حداقل اصطلاحات خارجی مرتبط با رشته خود را متوجه شوید.

مورد چهارم : داشتن رزومه

افرادی که بتوانند مهارت های خود را به شکل خوبی به نمایش بگذارند مدیران مربوطه هم خیلی راحتر و سریع تر به آن نتیجه مورد نظر خود دست پیدا خواهند کرد پس می توان گفت یکی از واجب ترین مهارت ها در استخدام داشتن یک رزومه و سوابق تحصیلی و حرفه ای می باشد.

مورد پنجم : فن مذاکره

برای افرادی که در محیط های عمومی مشغول به کار هستند می بایست بتوانند به بهترین شکل ممکن درخواست های شغلی بر حق خود را مطرح نمایند که در اینجا فن مذاکره خیلی می تواند اهمیت داشته باشد و بعنوان یک تکنیک بازاریابی به حساب می آید و همین طور خیلی از اشخاص هستند که نمی توانند آن عملکرد خود را به مدیر مربوطه نشان دهند پس باید قادر باشید فعالیت و عملکرد خود را در معرض دید مدیر قرار دهید.

مورد ششم : اینترنت

علاوه بر یادگیری کامپیوتر امروزه آشنایی با اینترنت ، جست و جو مطالب در وب سایت ها و کار با ایمیل برای هر شخصی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مورد هفتم : آشنایی با قوانین

مدیران هر شرکت یا سازمانی برای محیط کاری جهت بهبود فعالیت کارکنان خود قوانینی را تنظیم می کنند که آشنایی و آگاهی از قوانین وضع شده بر تمامی کارکنان آن شرکت یا سازمان الزامی است.

امیدواریم این ۷ مهارت استخدام به کار شما کارجویان عزیز بیاید و بتوانید به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنید.

این مقاله کاری است از تیم تولید محتوا تاپ سوال، با تشکر

 

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی