2019/03/21

امتیاز : / 5. رای :

نکاتی جالب که بر استخدام شما تاثیر می گذارد

در این مقاله از تاپ سوال، می خواهیم نکاتی جالب که بر استخدام شما تاثیر می گذارد را بررسی نماییم و در هنگام یافتن شغل به این موارد توجه داشته باشید البته که ارگان و سازمان ها برای استخدام و پذیرش، شرایط مخصوص به خود را دارند ولی در حالت کلی مسائلی هستند که همه استخدام کننده ها به آنها نگاه یکسان دارند وقتی که سال ها زحمت و تلاش داشته اید تا به یک شغل خوب دست پیدا کنید نباید با چند مورد پیش پا افتاده خود را از رسیدن به هدف دور نمایید بنابراین تمامی نکات و جزئیات را جدی بگیرید تا به آنچه که مستحق هستید برسید.

برای استخدام رزومه کاری شما را ملاک قرار می دهند و هم مصاحبه ای که از شما به عمل می آید. صلاحیت و واجد شرایط بودن شما برای آن شغل با استفاده از این دو ابزار آنالیز می شود و تمامی کارجویان به این موارد لازم دقت و توجه کاملی دارند ولی نکاتی وجود دارند که می توانند براحتی نتیجه را تغییر دهند و شخص متقاضی کار با وجود رعایت نکات لازم از شغل مورد نظر خود دور می شود در این مقاله خواستیم جزئیات و نکاتی را خدمت شما کاربران عزیز ارائه نماییم تا برای استخدام شما راهگشا باشد با ما همراه باشید.

زمان مصاحبه شغلی شما

طبیعی است هر کسی دوست ندارد که زمان مصاحبه اش در آخر وقت کاری باشد چون که بیشتر توجه مصاحبه کننده به عوامل دیگر متمرکز می شود و زمانی را برای مصاحبه شغلی خود اختصاص دهید که مصاحبه کنندگان زمان کافی را برای اختصاص به شما داشته باشند و برای دیگر کارها عجله نکنند.

سعی نمایید مصاحبه شغلی شما قبل و یا بعد از صرف نهار صورت نگیرد زیرا در این ساعات ممکن است زمان مصاحبه شغلی شما کمتر شود و یا باید زمان زیادی را منتظر بمانید البته که در بیشتر جاها زمان مصاحبه شغلی توسط شما معین نمی گردد ولی اگر زمانی از شما خواستند که روز و زمان مصاحبه شغلی را مشخص نمایید به این نکات و جزئیات دقت داشته باشید.

به موقع رسیدن به مصاحبه کاری

اگر دقایقی زودتر به زمان مصاحبه شغلی برسید تفکر خوبی است ولی زود رسیدن هم نشانگر این می تواند باشد که شما زیادی حد مشتاق هستید و شاید فشار ذهنی به شما وارد گردد سعی کنید برای افزایش انرژی خود چند دقیقه هم شده قبل شروع مصاحبه قدم بزنید تا تمرکز ذهنی خود را حفظ نمایید.

داشتن احساس قوی بودن

این احساس درونی است که شما را به این مرحله می تواند برساند قبل از مصاحبه سعی کنید خود را در حالت مقتدرانه قرار دهید که با این عمل توانایی های ذهنی و فکری شما رشد می کند و به احساسی چون قوی بودن دست پیدا می نمایید که در سخنرانی و صحبت هنگام مصاحبه کاری حرفه ای تر و توانمندتر دیده خواهید شد و عملکرد شما در مصاحبه می تواند از نمره خوبی برخوردار شود و این موارد با داشتن احساسی چون قوی بودن سرشار می گردد.

انجام دادن و ندادن کارهای زمان انتظار مصاحبه

زمانی که برای مصاحبه منتظر هستید نمی دانید که چقدر باید انتظار بکشید تا نوبت شما گردد ولی باید برای مصاحبه هر لحظه از آمادگی کامل برخوردار باشید و زمانی که برای مصاحبه فراخوانده شدید از حرکت و تکان دادن بی مورد دست های خود بپرهیزید و طوری وانمود باید نمایید که شخصی دقیق و بانظم هستید. در هنگام انتظار سعی کنید نکاتی که مدنظرتان بوده است را مرور مجدد داشته باشید و از هرگونه اضطراب و آشفتگی بطور جد دوری نمایید.

نحوه دست دادن

تمامی مصاحبه شوندگان باید به این نکته خیلی مهم توجه داشته باشند که یکی از راه های انتقال و نشان دادن اعتماد به نفس بالا دست دادن محکم است و برعکس آن عدم اعتماد به نفس شما هم با دست دادن ضعیف با فرد مصاحبه کننده آشکار می گردد.

نگاه انداختن به ساعت و تلفن همراه

در امن ترین حالت هم داشتن نگاهی پنهانی به ساعت و تلفن همراه بیانگر این است که شما گفتگو دو نفره را جدی نگرفته اید و چندان اهمیتی به آن نداده اید و سعی کنید تلفن همراه خود را خاموش نمایید تا تماسی صورت نگیرد چون به نوعی بی احترامی به فرد مصاحبه کننده می باشد.

برقراری تماس چشمی با مصاحبه کنندگان

در هنگام مصاحبه، با ایجاد و برقرای تماس چشمی با شخص مصاحبه کننده پاسخ سوالات را بدهید و بعد تماس چشمی ملایم با دیگر مصاحبه کنندگان ایجاد نمایید و به پایان پاسخ خود می رسید از کسی که از شما سوالات را پرسیده است تماس چشمی خود را برگردانید.

منتظر تعارف مصاحبه کننده برای نشستن باشید

برای نشستن در مقابل فرد مصاحبه کننده دقت داشته باشید که فرد مقابل شما را به نشستن دعوت نماید و یا منتظر بمانید تا ابتدا فرد مصاحبه کننده بنشیند که با این کار به طرف مقابل خود احترام گذاشته اید. حال بعد از نشستن سعی کنید بصورت محکم و با شانه های کشیده در مقبل مصاحبه کننده ظاهر شوید.

در هنگام مصاحبه شغلی سرتان پایین نباشد و از خمیده بودن دوری نمایید و تا آخر مصاحبه لبخند را روی چهره خود حفظ کرده و با اقتدار به پاسخگویی سوالات مصاحبه شغلی بپردازید.

کنترل حالت های دست

به سمت پایین نگه داشتن کف دست، تسلط شخص مصاحبه شونده را می رساند و در هنگام آوردن کف دست به سمت پایین، از تکان دادن دست های خود بپرهیزید و نکته ای دیگر کف دست این است که نشان دادن آن، صداقت شما را آشکار می نماید.

در هنگام مصاحبه از نشستن دست به سینه بپرهیزید که چون بیانگر یک حالت دفاعی از سوی شما می باشد و یاس و ناامیدی شما را نمایان می کند و با انگشت سعی نکنید ضربه بزنید چراکه این کار بی صبر بودن شما را به فرد مصاحبه کننده نشان می دهد.

وزن شما

در تجربه های اخیر شاهد بوده ایم استخدام کسانی که از اضافه وزن بالایی برخوردار هستند کمتر صورت می گیرد و در مقابل افراد غیر چاق امتیاز شایستگی کمتری دارند.

زمان ارسال یادداشت تشکر

پیگیری بعد از مصاحبه کاری با یادداشت تشکر خیلی تفاوت دارد اما باید بدانید که زمان درست ارسال این یادداشت هم چه وقت است. مناسب ترین زمان ۲۴ ساعت بعد از مصاحبه کاری برای ارسال ایمیل تقدیر و تشکر می باشد و سعی نمایید زمان کاری آنها این ایمیل را ارسال نمایید.


تاپ سوال در مقاله نکاتی جالب که بر استخدام شما تاثیر می گذارد قصد داشته که شما را در مسیر استخدام و مصاحبه شغلی یاری نماید نکات و راهکار بسیار زیاد است سعی نمودیم بارزترین آنها را خدمت شما کارجویان عزیز معرفی نماییم که در هنگام مصاحبه شغلی آنها را مدنظر قرار دهید و امیدواریم این نکات ارائه شده تاپ سوال مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی