2019/04/12

امتیاز : / 5. رای :

ویژگی های یک رزومه کاری جذاب

ویژگی های یک رزومه کاری جذابکمتر فارغ التحصیلی پیدا می شود بعد از اینکه دوره تحصیلات خود را به پایان می رساند بدنبال شغل مناسب نباشد و اکثر شرکت ها و نهادها هم از هر متقاضی یک رزومه کاری را درخواست دارند و کسانی هم در این مرحله به موفقیت دست پیدا می نمایند که یک رزومه جذاب و مورد پسند را ارائه نموده باشند. در مقاله ویژگی های یک رزومه کاری جذاب تصمیم داریم نکاتی تاثیر گذار را برای رزومه نویسی شما کارجویان عرض نماییم که به استخدام شدن شما کمک اساسی خواهد نمود یعنی یک رزومه کاری باب میل کارفرمایان را به شما آموزش می دهیم.

ویژگی های یک رزومه کاری جذاب

چند نکته مهم رزومه نویسی را به شما معرفی می نماییم تا بتوانید در هنگام نگارش رزومه کاری مربوط به خود بتوانید نهایت بهره را لحاظ نمایید البته مشاغلی هستند که استخدام در آنها نیازمند رزومه نمی باشند و با برگزاری آزمون در مراحل کتبی و مصاحبه نفرات مورد نیاز خود را پذیرش می دارند که در چند سال اخیر زیاد برگزار گردیدند که مهم ترین آنها آزمون دستگاه های اجرایی، آموزش و پرورش و … می باشد که شرکت کنندگان این آزمون ها نیازی به نوشتن رزومه ندارند و می توانند با مطالعه مثلا سوالات استخدامی آموزش و پرورش و دیگر منابع مطالعاتی به استخدام خود قوت ببخشند.

در دسترس بودن اطلاعات تماس

اطلاعات تماس در رزومه باید جلوی چشم شخص استخدام کننده باشد چون که این افراد بدلیل کمبود وقت از گشتن این اطلاعات دوری می نمایند. نام استان، شهرستان و کدپستی خود را در رزومه درج کنید چنانچه اگر اطلاعات مربوط به شبکه های اجتماعی شما می تواند نقش آفرین باشند حتما به این شبکه های اجتماعی لینک دهید. بنابراین در چشم بودن اطلاعات تماس شما نقش بسزایی در تصمیم کارفرمایان خواهد داشت و در رزومه خود این موضوع را رعایت نمایید تا شغل مورد نظر خود را از دست ندهید.

تنظیم مطالب به جهت دیده شدن نکات مهم

رزومه کاری خود را به نحوی مطالبش را تنظیم نمایید که مطالعه کننده رزومه شما براحتی از نکات مهم آن گذر نکند که می توانید دستاوردها و مهارت های خود را برجسته تر کنید که در نگاه استخدام کننده گم نگردند چون که اکثرا بدنبال نگاه سریع به رزومه های ارسال شده توسط کارجویان هستند و خیلی زود می خواهند مطالعه را به پایان برسانند.

خاص بودن ظاهر رزومه

سعی کنید ظاهر رزومه خود را طوری طراحی داشته باشید که برای فرد استخدام کننده جذاب و خاص باشد و یکی از مهم ترین ویژگی های یک رزومه کاری جذاب هم این مورد می باشد. توصیه هایی که برای بخش ظاهر رزومه نویسی شما کارجویان داریم که رعایت آنها موثر خواهد بود :

  • دقت لازم در انتخاب رنگ ها
  • پرهیز از تک رنگی رزومه
  • استفاده از فونت رایج و ایده آل
  • استفاده نکردن از قالب های آماده رزومه نویسی
  • و …

در بخش رنگ ها از نظر ما هدر با رنگ آبی و دیگر قسمت ها با رنگ مشکی کار شود. پرکاربردترین فونت برای رزومه نویسی طبق تجربیات، فونت نازنین می باشد. کسانی که از قالب های آماده برای نگارش رزومه خود استفاده می نمایند رزومه آنها اکثرا مورد پسند کارفرما قرار نمی گیرد برای این کار از سلیقه خودتان استفاده نمایید و از آموزش های لازم در رابطه با این موضوع بهره مند شوید.

به جای بیان اهداف، خلاصه ای از سوابق شغلی بگویید

این روزها کارفرمایان بدنبال افرادی هستند با معیارهایشان از نزدیکی بیشتری برخوردار باشند. در رزومه کاری بیشتر از سوابق در برابر اهداف خود بگویید بنابراین یک شروع خوب در رزومه از سوابق شغلی داشته باشید. سابقه کاری، عناوین شغلی، دستاوردهای بدست آمده و … از موضوعاتی می باشند که می توانید به آنها اشاره نمایید. دستاوردهای خود را خیلی خوب جلوه دهید تا کاربلد بودن شما در رزومه به چشم آید. کارفرمایان و استخدام کنندگان توجه چندانی به اهداف شغلی کارجویان ندارند و بیشتر بدنبال مهارت و دستاوردهای متقاضیان هستند.

رزومه را طولانی نکنید

از درج کلمات اضافه در رزومه کاری بطور جدی بپرهیزید، برای شخصی که به تازگی فارغ التحصیل شده است نگارش دو صفحه رزومه چندان عادی به نظر نمی رسد ولی برای کسی که صاحب ۲۰ سال سابق کاری می باشد این تعداد صفحه رزومه مناسب است. مطالعه کنندگان رزومه انتظار دارند یک رزومه قابل فهم را از شما شاهد باشند. طول پاراگراف بندی شما در حول ۳ یا ۴ خط باشد خوب است و از جملات طولانی استفاده نکنید.

اگر رزومه جذاب و پرمحتوا نباشد توجه کارفرمایان را در پی نخواهد داشت. اگر می خواهید برای شغل مورد نظر خود رزومه طراحی نمایید حتما به ویژگی های یک رزومه کاری جذاب دقت داشته باشید تا بتوانید رزومه ای گیرا و ارزشمند برای شغل درخواستی خود ارائه کنید.

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی