2021/10/14

امتیاز : / 5. رای :

چگونه سریع استخدام شویم ؟

امروز در مرجع ارائه دهنده نمونه سوالات استخدامی ” تاپ سوال ” می خواهیم در مورد اینکه چگونه می توانیم سریع استخدام شویم صحبت کنیم. فرآیند جستجوی کار می تواند طولانی و دشوار باشد ، به ویژه بدون هیچ راهنمایی. راهنمای جدید ما مهمترین بخشهای فرایند جستجوی کار را تجزیه می کند و به شما کمک می کند تا در حال حاضر استخدام شوید. ما نحوه استفاده از انواع مختلف رزومه ، نحوه ایجاد مصاحبه ، نحوه تنظیم حساب های رسانه های اجتماعی خود و نحوه پیگیری پس از مصاحبه شغلی را پوشش می دهیم.

چگونه سریع‌ استخدام شویم؟

در ادامه با ما باشید با ۱۸ نکته کاربردی که به شما کمک میکند تا سریع استخدام شوید

۱ /نحوه نوشتن یک نامه همراه قوی را بیاموزید

نامه سرپوشیده شما باید شامل شخصیت شما و دستاوردهای شما باشد، در حالی که مهارت های لازم برای موقعیت مورد نظر را هدف قرار می دهد. شما باید مهارت های سخت و نرم مورد نیاز برای برتری در موقعیت را برجسته کنید. راهنمای ما شما را با وجود مراحل لازم برای نوشتن یک نامه موثر همراهی می کند. ما حتی الگوهای متن نامه متنوعی را نیز گنجانده ایم که به شما کمک می کند سریع استخدام شوید.

۲ /تجربیات خود را در رزومه خود بیان کنید

رزومه شما اولین برداشت شماست. این راهنما برخی از رایج ترین اشتباهاتی را که متقاضیان کار هنگام نوشتن رزومه انجام می دهند ، ارائه می دهد. همچنین نحوه نوشتن یک رزومه مختصر و در عین حال آموزنده را توضیح می دهد. بر نمایش برجسته ترین دستاوردهای خود که توسط اعداد و ارقامی که برای توصیف شغل جذاب هستند ، تمرکز کنید.

۳/ یک قطعه قابل توجه “درباره خودت به من بگو” ایجاد کنید

این موضوع احتمالاً یکی از اولین سوالاتی است که در مصاحبه دریافت خواهید کرد. بسیاری از مشتریان ما با این سوال دست و پنجه نرم می کنند. با این حال ، بسیار مهم است که شما یک پاسخ آماده برای این دستورالعمل داشته باشید. بهترین راه برای پاسخ به این سوال این است که هنگام معرفی خود ، رزومه خود را مرور کنید. گفتن مطالب مناسب در اولین لحظات مصاحبه می تواند کلید ایجاد تأثیر مثبت باشد. راهنمای نهایی استخدام بهترین ابزار را برای ایجاد تاثیرگذارترین پاسخ ارائه می دهد.

۴/ به طور مناسب برای هر مصاحبه آماده شوید

مشتریان اغلب اعتراف می کنند که مصاحبه سخت ترین قسمت در جستجوی کار است. ملاقات با مدیر منابع انسانی یا کارفرمایان احتمالی می تواند اعصاب خردکن باشد. با این حال ، چند نکته وجود دارد که ما همیشه توصیه می کنیم: در مورد شرکتی که با آن مصاحبه می کنید تحقیق کنید ، از زبان بدن خود آگاه باشید ، تماس چشمی خود را حفظ کنید و به یاد داشته باشید که شما نیز با آنها مصاحبه می کنید! چند مورد مهمتر از تناسب فرهنگ وجود ندارد. اگر از همکاران خود یا محیط کار خوشتان نمی آید ، خوشحال نخواهید بود. آماده باشید و برای شناخت همکاران بالقوه خود وقت بگذارید.

۵/ شبکه ، شبکه ، شبکه

بسیاری از افراد در نتیجه شبکه خود کار می کنند. با اعضای خانواده ، دوستان و همکاران تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید که به دنبال استخدام سریع هستید. به همه اطلاع دهید که در یک بازار کار خاص جستجو می کنید. شما هرگز نمی دانید چه کسی ممکن است بتواند کمک کند. شما همچنین باید تلاش کنید تا با افرادی که نمی شناسید ارتباط برقرار کنید! راهنمای ما بهترین راه های ارتباطی را در حین جستجوی شغل بدون قرار دادن شما در خارج از محدوده راحتی خود مرور می کند. شبکه سازی می تواند به شما در کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار کمک کند یا حتی شما را به آگهی های شغلی که قبلاً از آنها اطلاع نداشتید هدایت کند. شبکه می تواند یک ابزار حیاتی برای یافتن شغل رویایی شما باشد.

۶/ به رسانه های اجتماعی توجه کنید

ممکن است بخواهید نمایه LinkedIn خود را تغییر دهید تا اهداف و دستاوردهای حرفه ای شما را منعکس کند. پیوندهایی به سازمان هایی که در آنها کار کرده اید ، هرگونه تحقیق یا نشریه ای که دارید و شرح مختصری از شرکت هایی که در آنها کار کرده اید ، اضافه کنید. با این حال ، باید به حساب های دیگر رسانه های اجتماعی از جمله اینستاگرام ، توییتر ، فیس بوک و غیره نیز توجه کنید. مطمئن شوید پروفایل های شما در این سیستم عامل ها خصوصی هستند. با این حال ، برخی موارد مانند عکس نمایه ، بیوگرافی نمایه یا پست های برچسب زده شده ممکن است عمومی باقی بمانند. تمام محتواهای عمومی را حرفه ای و تمیز نگه دارید.

۷/ پیگیری کنید!

تعداد زیادی از افراد جویای کار برای موقعیت مشابه شما درخواست می کنند. پیگیری بهترین راه برای برجسته شدن از جمعیت است. با این حال ، در توصیف شغل اطمینان حاصل کنید که آنها پیگیری های بعدی را قبول می کنند. برخی از شرکت ها ممکن است به صراحت اعلام کنند که نمی خواهند کارجویان این برنامه را پیگیری کنند. راهنمای ما الگوهایی را برای کمک به شما در نوشتن یک ایمیل پیگیری کوتاه اما موثر به مدیر استخدام کننده یا استخدام کننده ارائه می دهد.

۸/ یک جلد نامه تاثیرگذار بنویسید

نامه های جلدی هم نمونه نوشتاری هستند و هم راهی برای ابراز علاقه به سازمان. مهم است که نامه ای کوتاه و موثر بنویسید. ذکر کنید که چرا برای کار درخواست می کنید ، مدارک تحصیلی شما چیست و چرا متقاضی رقابتی هستید. خوشبختانه شما ، راهنمای نهایی استخدام ما دارای الگوی نامه نامه ای است که به شما در نوشتن یک جلد نامه موثر کمک می کند.

۹/ منابع را گردآوری کنید

در مراحل پایانی فرایند درخواست شغل ، بسیاری از کارفرمایان بالقوه درخواست مراجع خواهند کرد. برای تسریع این روند ، تهیه فهرستی از افراد (همکاران ، مدیران ، روسا ، اساتید ، مربیان) که می توانند برای شما ضمانت کنند را در نظر بگیرید. داشتن فهرستی از افراد در دسترس ، این روند را برای شما و کارفرمایان بالقوه شما آسان تر می کند.

۱۰/ زیاد و اغلب درخواست کنید

اگرچه این بخش از فرایند برنامه بسیار جذاب تر است ، اما بسیار مهم است. آگهی های استخدام بسیار سریع باز و بسته می شوند. مهم است که تابلوی مشاغل را تا آنجا که می توانید بررسی کنید. شما هرگز نمی خواهید کار درستی از شما بگذرد.

۱۱/ سوالات مصاحبه را تمرین کنید

قبل از اینکه حتی در تقویم خود مصاحبه داشته باشید ، باید سوالات متداول مصاحبه را تمرین کنید. مصاحبه شونده ای که به خوبی آماده شده است ، مدیران و مدیران عامل را به طور یکسان تحت تأثیر قرار می دهد. آنها همچنین در طول مصاحبه راحت تر و مطمئن تر هستند و منجر به مصاحبه موفق تری می شوند.

۱۲/ با مربی حرفه ای کار کنید

مربیان شغلی استخدام می شوند تا به شما در حرکت در روند جستجوی شغل کمک کنند. مربیان شغلی عالی مشاغل را برای شما تهیه می کنند ، به شما کمک می کنند تا از راهبردی استفاده کنید و از طریق هر صفحه تلفن و مصاحبه به شما آموزش می دهند. مربیان شغلی می توانند به شما کمک کنند تا نقاط ضعف در جستجوی شغلی خود را شناسایی کرده و اطلاعات داخلی را برای کمک به شما در یافتن سریع شغل رویایی خود ارائه دهید. مربیان حرفه ای ما راهنمایی های زیادی در مورد چگونگی تقویت فرصت ها و ارائه صلاحیت خود حتی قبل از مصاحبه با مدیر استخدام ارائه می دهند.

اگر از فرایند جستجوی کار خسته شده اید و به دنبال استخدام هستید ، با تیم شغلی تاپ سوال مشورت کنید و شغل رویایی خود را به دست آورید.

۱۳/ فعال باشید!

شما نمی خواهید برای بدست آوردن سخت بازی کنید. کارفرمایان به دنبال تکمیل موقعیت ها در اسرع وقت هستند. بنابراین ، شما باید ایمیل خود را اغلب چک کنید و تا جایی که می توانید به تماس های تلفنی پاسخ دهید. ایمیل های خود را به تلفن خود هدایت کنید یا برنامه ایمیل خود را بارگیری کنید تا مطمئن شوید هیچ وقت فرصت مهمی را از دست نخواهید داد. سریع بودن ثابت می کند که شما شغل را می خواهید و فرایند اغلب طولانی را همراهی می کند.

۱۴/ بر نقاط قوت خود تمرکز کنید

به این فکر کنید که چه تجربیات ، فرصت ها ، تحقیقاتی دارید که شما را منحصر به فرد می کند. پیامی بسازید که به درستی آن قدرت خاص را منتقل کند. از رزومه ، نامه همراه و مصاحبه خود برای برجسته کردن قدرت منحصر به فرد خود استفاده کنید.

به عنوان مثال ، “تجربه من در روابط عمومی کسب و کار به بسیاری از تاکتیک های فروش من اطلاع می دهد. من به عنوان یک متخصص روابط عمومی ، بر تحقیقات و داده های بازار تکیه کردم تا دریابم که خطوط هوایی به چه چیزی نیاز دارند و می خواهند ناوگان خود را بهبود بخشند. می دانم که می توانم از دانش خود در بازار برای اطلاع از قیمت ها و مدیریت روابط منطقه ای استفاده کنم. ”

در این مثال ، متقاضی از دانش خود در زمینه بازار برای تشخیص کاربرد خود استفاده می کند. او مهارتی را که کسب و کار می تواند از آن استفاده کند برجسته می کند.

۱۵/ از وقت آزاد خود برای یادگیری یک مهارت استفاده کنید

در بازار کار رقابتی ، هرچه بیشتر بتوانید ارائه دهید ، بهتر است. بر کسب مهارت هایی تمرکز کنید که ممکن است به شما در صنعت مورد علاقه شما کمک کند. یادگیری یک زبان یا نرم افزار ممکن است به شما در برجسته شدن در فرآیند استخدام کمک کند.

۱۶/ بلافاصله شروع کنید

به کارفرمایان بالقوه می گویند که می توانید بلافاصله کار خود را شروع کنید نه تنها شما را در شرایط مطلوب ترسیم می کند ، بلکه زمان بندی فرایند استخدام شما را نیز سرعت می بخشد. هرچه زودتر قبول کنید که می توانید شروع به کار کنید ، زودتر استخدام می شوید.

۱۷/ قسمت را لباس کنید

آیا مصاحبه شما حضوری است یا آنلاین ، مهم است که لباس حرفه ای بپوشید. ظاهر شما اولین چیزی است که مصاحبه کنندگان می بینند. اگر شلخته یا خیلی معمولی لباس می پوشید ، تمرکز بر چیزهای دیگر برای آنها سخت خواهد بود. مطمئن شوید که موهای شما حالت داده است ، موهای صورت شما به خوبی نگهداری یا تراشیده شده است و روی یک کت و شلوار مناسب تجاری سرمایه گذاری کنید. حتی اگر مصاحبه آنلاین است ، مطمئن شوید که از سر تا پا حرفه ای لباس می پوشید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است نیاز به ایستادن داشته باشید – حتی ممکن است کارفرما از شما بخواهد این کار را انجام دهید. اگر مطمئن نیستید که باید در تجارت معمولی یا حرفه ای باشید ، در احتیاط اشتباه کنید و حرفه ای لباس بپوشید.

۱۸/ تنظیم کروناویروس

همه گیری COVID-19 مجموعه ای منحصر به فرد از چالش ها را در فرایند جستجوی کار ارائه می دهد. مصاحبه های شغلی به صورت آنلاین تغییر کرده و صنایع یک شبه در حال تغییر هستند. اطمینان حاصل کنید که آخرین اطلاعات مربوط به صنعت و نحوه واکنش آنها به چالش های مربوط به ویروس کرونا را به روز نگه دارید. علاوه بر این ، خود را برای بسیاری از مصاحبه های Zoom آماده کنید. مطمئن شوید که در حال مصاحبه در مکانی با نور خوب و آرام با وای فای قوی هستید.

حرف آخر :

استخدام شدن یکی از اهداف مهم در زندگی افراد است. سال ها تلاش و تحصیل اکنون باید به نتیجه خوبی برسد و چه چیزی بهتر از مشغول شدن در کاری که عاشقش هستید. با رعایت و توجه به نکات بالا می توانید سرعت استخدام خود را به شدت افزایش دهید. تاپ سوال به عنوان مرجع نمونه سوالات استخدامی در کشور تلاش می کند تا با ارائه مقالات آموزشی رسالت خود را در ارائه راهکارهای مختلف جهت موفقیت در آزمون های استخدامی مصاحبه و موفقیت در  رقابت های علمی آزمون های استخدامی به خوبی به جلو ببرد. از شما می خواهیم ما را به دوستانتان معرفی نمایید تا آنها نیز از این مقالات ارزشمند استفاده نمایند.

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی