2019/05/17

امتیاز : / 5. رای :

چگونه هنگام مصاحبه شغلی بر استرس خود غلبه کنیم؟

مصاحبه یکی از نقاط مهم زندگی افرادی است که بدنبال شغل می گردند چون که تحصیلات خود را با هدف کسب یک شغل مناسب ادامه می دهند و برخی از عناوین شغلی با گذراندن از مرحله کتبی آزمون و برخی هم بدون این بخش به مصاحبه آن کارجویان راه می یابند که این بخش برای کارجویان بسیار حائز اهمیت می باشد. تاپ سوال در رابطه با موضوع مصاحبه شغلی مقالات متعددی در رابطه با راهکارهای قبولی، مهارت ها، رزومه و … ارائه نموده است و این نوشتار به موضوع چگونه هنگام مصاحبه شغلی بر استرس خود غلبه کنیم؟ می پردازد تا راه یافتگان به این بخش کسب شغل را با راه های کاهش استرس مصاحبه کاری آشنا سازیم تا بتوانند بر استرس و اضطراب خود در طی مصاحبه کاری غلبه نمایند و خود را موثر نشان دهند.

وقتی مصاحبه شونده در نهایت استرس مصاحبه شغلی قرار می گیرد مغز دیگر یاری گر آرامش شخص نمی باشد و خون سردی از بین می رود و بدن هم از این استثنا خارج نمی باشد و توانایی کنترل واکنش های نامناسب را ندارد. استرس و اضطراب مصاحبه شغلی به سراغ اکثر مصاحبه شوندگان خواهد آمد و مقابله نکردن با آن می تواند شما را از شغل مورد نظر دور نماید. برای کنترل استرس مصاحبه شغلی کافیست راهکارهایی را که پیشنهاد می شود را مدنظر و تمرین نمایید. لرزش صدا، سرخ شدن صورت، تند صحبت کردن، تپش قلب و … علائمی هستند که شما را در مصاحبه، فردی با استرس و مضطرب نشان می دهد و باید با راهکارهای لازم بر این استرس و اضطراب غلبه نمایید تا یک مصاحبه شغلی پسندیده را به پایان برسانید. در مقاله چگونه هنگام مصاحبه شغلی بر استرس خود غلبه کنیم؟ بدنبال بیان نکاتی هستیم که تا حد ممکن استرس مصاحبه شغلی شما پایین بیاید و کارفرما تحت تاثیر عملکرد شما قرار بگیرد.

چگونه هنگام مصاحبه شغلی بر استرس خود غلبه کنیم؟

در این مقاله راه های کاهش استرس و اضطراب مصاحبه شغلی را بیان می داریم تا مصاحبه شوندگان یک مصاحبه شغلی بدون استرس را پشت سر بگذارند. با تمرین این نکات آماده یک مصاحبه کاری بدون ترس و استرس خواهید شد با ما همراه باشید تا آخر این نوشتار.

برای مصاحبه آماده شوید

برای آماده شدن جهت مصاحبه می توانید در رابطه با موقعیت شغلی، شرکت مربوطه، خدمات، رقبا و … تحقیق های لازم را به عمل آورید در جلسه مصاحبه می توانید علاقمندی خود را جهت فعالیت در آنجا تشریح نمایید و اینکه دانستن هر چه بیشتر در مورد شرکت، کارکنان و فعالیت ها احساس امنیت را در زمان پاسخگویی به سوالات مصاحبه شغلی بوجود خواهد آورد. یکی از راه های غلبه بر استرس مصاحبه تمرین خوب می باشد و سعی کنید به مهارت های خود پی ببرید. هر چقدر آماده تر باشید مصاحبه با آرامش تری را پیش خواهید برد.

به تمرین سوالات رایج در مصاحبه های شغلی بپردازید تا بتوانید پاسخگویی راحت تری در برابر کارفرما داشته باشید و اگر هم می توانید چند سوال را جهت پرسش ار مصاحبه گر آماده نمایید، اطلاعات و دانش خود را نسبت به موقعیت شغی مورد نظر بهبود ببخشید و از رفتن بدون تمرین و آمادگی به جلسه مصاحبه شغلی بپرهیزید. اگر در رابطه با سوالات رایج در مصاحبه های شغلی هم می خواهید اطلاعاتی داشته باشید مقاله ای در این زمینه منتشر نموده ایم.

در این مقالعه سعی کردیم سوالاتی که در مصاحبه های شغلی بیشترین مطرح را دارند را مورد بررسی قرار دهیم که آشنا بودن با آنها می تواند به آمادگی کارجو بیفزاید و خود نیز راهی برای کاهش استرس مصاحبه محسوب می گردد.

برنامه ریزی های لازم را جهت حضور به موقع انجام دهید

دیر رسیدن یکی از مهم ترین عوامل افزایش استرس و اضطراب مصاحبه شغلی به حساب می آید بنابرای با یک برنامه ریزی دقیق می توانید چند دقیق زودتر در محل مصاحبه حاضر شوید و باعث می گردد با محیط شرکت و موقعیت شغلی مورد نظر هم آشنا شوید. روز قبل از مصاحبه استراحت کافی را داشته باشید و لباس خود را آماده نمایید و همه چیز را برای لحظه آخر واگذار نکنید.

برای مصاحبه تمرین کنید

یکی از تمرین های خوب برمی گردد به سوالات رایج مصاحبه های کاری که نباید به دنبال حفظ پاسخ این سوالات باشید شما از این طریق باید به منظور سوالاتی که مصاحبه گر در طی مصاحبه می پرسد پی ببرید. استرس و اضطراب تمرکز نمودن به سوالات را دچار مشکل می کند و شما را شخصی نامناسب برای آن موقعیت شغلی نشان می دهد. تمرین زیاد باعث می گردد که مصاحبه شونده در طی مصاحبه بر سوالات، لرزش صدا و دست و … تسلط داشته باشد. برای نحوه نشستن، ارتباط چشمی، حالت های دست و صورت و … خود می توانید از آینه استفاده و درصورت وجود مشکل به رفع آنها اقدام نمایید.

نادیده گرفتن افکار منفی

عوامل و فرضیاتی هستند که باعث می شوند استرس مصاحبه شغلی پدیدار گردد که به کمک مقاله چگونه هنگام مصاحبه شغلی بر استرس خود غلبه کنیم؟ نادیده گرفتن و غلبه بر آنها می تواند از این استرس و نگرانی بکاهد که به دو مورد از این عوامل که به استرس مصاحبه شغلی می افزایند اشاره می نماییم:

اگر پاسخ اشتباه به یک سوال بدهم، صددرصد استخدام نمی شوم : مصاحبه شغلی همانند یک آزمون می باشد که کسب نمره ۱۸ از ۲۰ جهت استخدام کفایت می کند بنابراین یک پاسخ نادرست به استخدام شما ضربه نمی زند.

تا آخر عمر بی شغل می مانم اگر به این شغل نرسم : شما بعنوان متقاضی استخدام در شغل مورد نظر بدانید این موقعیت شغلی تنها فرصت شما نمی باشد و این نگرش فقط استرس شما را افزایش میدهد.

طبیعی و عادی رفتار نمایید

استرس و نگرانی در هنگام مصاحبه ممکن است زمینه ساز رفتارهای نامناسب و غیر عادی در مصاحبه شونده شود و باید میزان اضطراب را در خود کاهش دهید. نکته لازم به ذکر اینکه در مصاحبه شغلی قرار نیست بازجویی شوید، فرد مصاحبه کننده می خواهد نسبت به شما شناخت پیدا نماید و او را بعنوان یک دشمن نپندارید که این دیگاه باعت رشد استرس شما می گردد. شرایط مصاحبه وقتی سخت است آن را به عنوان یک گفتگوی دوستانه بنگرید که دو نفر می خواهند نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کنند که جهت کارکردن با یکدیگر به توافق می رسند با نه.

شغل های دیگری هم وجود دارد

فشار زیادی برای یک مصاحبه کاری به خود وارد نکنید، داشتن استرس و اضطراب خیلی زیاد بعنوان اینکه تنها شغل و مصاحبه برای شماست قابل پذیرش است ولی توجه نمایید اکر به هر دلیلی نتوانستید در مصاحبه شغلی مورد نظر قبول شوید حتما موقعیت شغلی دیگری هم برای شما وجود دارد.

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی