2019/03/08

امتیاز : / 5. رای :

دلایلی که باعث استخدام نشدن متقاضیان کار می شوند

دلایل زیادند برای استخدام نشدن متقاضیان کار شخصی که از مهارت و استعداد خوبی برخوردار است و صاحب یک رزومه کاری بسیار ایده ال می باشد در این مقاله سعی داریم مطالبی را بیان نماییم که با وجود مهارت و توانمندی موانعی برای دست یابی به شغل پدیدار می گردند و دست متقاضی از آن شغل مورد نظر کوتاه می شود البته نباید ناامید شوید چنانچه اگر برای استخدام به جایی سر زده اید و پذیرش نشده اید بنگرید که چه چیزی باعث گردیده تا شما پذیرش نشوید و اگر هم هنوز برای استخدام به جایی مراجعه نکرده اید نکالتی را که عرض می نماییم را به خاطر بسپارید تا مانعی برای استخدام شما نگردند.

دلایل استخدام نشدن متقاضیان کار چه می تواند باشد؟

برای پاسخ به این سوال مهم می خواهیم در ۸ بخش توضیحاتی داشته باشیم که برای متقاضیان کار می تواند جالب باشد تا آخر این مطلب با تاپ سوال همراه باشید تا نکات خوبی را خدمتان عرض نماییم.

زرنگ نبودن در استفاده از رسانه های اجتماعی

کارفرمایان شغل های مختلف در صفحات اجتماعی افراد توانمند و با استعداد را جست و جو می نمایند رسانه های اجتماعی برای افراد دنبال کننده شغل خیلی می تواند راهگشا باشد البته باید دقت لازم را از انتشار فعالیت ، تصاویر و … در فضای مجازی خود داشته باشید چرا که ممکن است در برخی موارد باعث گردند شما در مرحله پذیرش رد گردید.

انجام ندادن جست و جو و تحقیق

افرادی در هنگام استخدام موفق تر هستند در رابطه با شرکت یا سازمان مربوطه اطلاعات لازم درباره نوع فعالیت ، مشکلات ، درآمدزایی و … داشته باشند و باید از خودتان که در چه بخش هایی می توانید موثر باشید و آنها را به اهدافشان نزدیکتر نمایید سخن بگویید.

نادرست بودن نحوه برخورد و رفتار

اکثر کارفرمایان افرادی که پرانرژی و مثبت اندیش هستند را می خواهند به استخدام خود درآورند و در هنگام صحبت با فرد مصاحبه کننده از کسی گله و شکایت نکنید به خصوص از شغل قبلی و کارفرماهایش چون که در دیدگاه فرد مصاحبه کننده شما شخصی غرغرو شناخته می شوید.

بد بو بودن

برخی از افراد برای اینکه از استرس خود در هنگام مصاحبه پیشگیری نمایند قبل از رفتن به جلسه اقدام به سیگار کشیدن می نمایند که حتما توسط شخص مصاحبه کننده از پذیرش در آن شغل رد خواهید شد سعی نمایید با یک وضعیت مرتب و آراسته به این جلسه بروید.

بی دقت و بی توجه بودن

در نوشتن رزومه خود از غلط املایی و درج کلمات نادرست بپرهیزید که نشان دهنده بی توجه بودن شخص متقاضی شغل می باشد که نتیجه آن هم چیزی جز عدم پذیرش شما هم نمی باشد.

بی چاره نشان دادن خود

در هنگام مرحله پذیرش برخورد متعادل داشته باشید از خودخواهی بپرهیزید برای کسب شغل اشتیاق و علاقه داشتن امر بسیار خوبی است و نباید زیاده روی داشته باشید.

نداشتن توصیه کننده

اگر کسی نباشد از استعداد و توانمندی تان سخن بگوید و تمجید نماید مشکل پیش می آید سعی نمایید برای کسب شغل مورد نظر خود از افرادی بخواهید که از شما در کسب آن شغل حمایت نمایند چون که در مرحله مصاحبه از شما نام و نشان افرادی را می خواهند که از طریق آنها با شما بیشتر آشنا شوند.

داشتن انتظار غیر معمول از حقوق

در رابطه با میزان دریافتی شغل مورد نظرتان در ارگان مربوطه اطلاعات لازم را از قبل بدست آورید و پیشنهاد و انتظاراتی غیر واقعی از حقوق دریافتی مطرح نکنید چراکه دیدگاه فرد مقابل تان را نسبت به خود منفی می نمایید.

این موارد را چاشنی آماده سازی خود جهت کسب شغل نمایید رسیدن به شغل مورد نظر و ایده آل دشوار است اما دور از دسترس هم نمی باشد فقط از مواردی که در ظاهر خیلی بی اهمیت به حساب می آیند ولی ممکن است شما را از آینده کاری موردنظرتان دور نمایند.

امیدواریم مقاله دلایل استخدام نشدن متقاضیان کار مورد توجه شما کارجویان قرار گرفته باشد و فرصت های شغلی خود را براحتی از دست ندهید توجه شما کارجویان را به مقاله دیگر تاپ سوال که در رابطه با راهکارهای استخدام در شغل های پرمتقاضی می باشد جلب می نماییم.

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی