2019/01/05

امتیاز : / 5. رای :

معرفی شغل کارشناس شبکه | مخصوص علاقمندان به این رشته شغلی

معرفی شغل کارشناس شبکهعلاقمندان به نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر تا آخر این مطلب با ما همراه باشند تا شما را با ابعاد محتلف این رشته شغلی آشنا نماییم و معرفی شغل کارشناس شبکه در بخش های وظایف ، تحصیلات و … اشاره هایی خواهد داشت و برای اطلاعات بیشتر باید به تحقیق های گشترده بپردازید.

در ابتدا کارشناس شبکه را تعریف می نماییم به کسی که به ایجاد و پشتیبانی شبکه های متصل کننده کامپیوترها به یکدیگر می پردازد کارشناس شبگه گفته می شود و این فعالیت یک ساختمان و یا چندین کشور راشامل می شود.

وقتی داده های بین کامپیوترها با حجم های زیاد منتقل می شوند، امنیت نیز موضوعی مهمی خواهد شد که کارشناس شبکه می بایست راهکارهای امنیتی لازم را ارائه نماید.

سیستم های شبکه که یک متخصص شبکه با آنها کار می کند در چهار بخش تقسیم می شود و به توضیحات آنها می پردازیم :

شبکه LAN : اتصال کامپیوترها یک فضای نه چندان بزرگ مانند یک ساختمان یا اداره که به این شبکه، شبکه محلی گفته می شود.

شبکه MAN : اتصال شبکه های محلی درون یک شهر که این شبکه، شبکه های شهری نام دارد.

شبکه WAN : اتصال سیستم های درون مرزهای ملی که این شبکه، شبکه های گسترده می باشد.

شبکه GAN : اتصال شبکه ها با مرز های جغرافیایی نامحدود که به آن شبکه های جهانی می گویند.

برای یک متخصص و کارشناس شبکه همه جا کار پیدا می شود ولی این فعالیت به شکل های مختلف انجام می گیرد. توانمندی سازماندهی و فناوری اطلاعات پرقدرت از نیازهای یک کارشناس شبکه ایده آل به شمار می رود جهت وارد شدن به این حرفه تحصیلات دانشگاهی در بخش کامپیوتر و داشتن سابقه فعالیت با کامپیوتر در زمینه های نصب و پشتیبانی نرم افزاری یا سخت افزاری از الزامات می باشد.

کارشناس شبکه چه تحصیلاتی را نیازمند است

افرادی که در رشته های علوم کامپیوتر، مهندسی کامیپوتر، مهندسی فناوری اطلاعات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و قبولشوندگان دارای تجربه دوره های تخصصی آموزشگاه های معتبر این امکان برایشان فراهم است که در شغل کارشناس شبکه مشغول به فعالیت شوند.

شغل کارشناس شبکه (وظایف)

در این بخش به چند تا از مهم ترین وظالیف یک متخصص شبکه می پردازیم که عبارتند از نظارت هر روز بر نحوه استفاده از شبکه ، ایجاد حساب های کاربری و کلمه عبور برای کارکنانی که در محیط شبکه فعالیت می نمایند ، شناسایی و اقدام به رفع مشکلات شبکه ، حفظ امنیت در شبکه و …

در عنوان شغل کارشناس شبکه جذب نیروی زیادی صورت می گیرد که طی چند سال شاهد آن بوده ایم که آزمون های استخدامی دستگاههای اجرایی و دیگر آزمون ها افرادی با این تخصص را جذب می کنند و به منظور در دست داشتن کاملترین بسته نمونه سوالات استخدامی کارشناس شبکه می توانید از تاپ سوال استفاده نمایید.

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی