2020/04/06

امتیاز : / 5. رای :

معرفی شغل پرستاری (مهارت ها، وظایف، تحصیلات مورد نیاز و …)

معرفی شغل پرستاریدر خدمت علاقمندان به یکی از رشته های شغلی بسیار مهم با ارائه یک مقاله کاملا آموزشی هستیم که این شغل نقش بسیار کلیدی در سلامت کشور از خود ایفا می نماید و با عنوان معرفی شغل پرستاری آشنایی هر چه دقیق تر متقاضیان و کسانی که به این رشته شغلی ارزشمند علاقه دارند را دنبال خواهیم نمود. برای رشته شغلی پرستاری همانند دیگر مشاغل از بخش های مختلف آن که برای علاقمندان آن مهم می تواند باشد صحبت می کنیم تا یک انتخاب درست برای آینده خود به کمک این مقاله داشته باشید.

وبگاه تاپ سوال که سالهاست در حوزه مشاوره رشته های شغلی و چگونگی استخدام آنها مشغول به فعالیت می باشد و معرفی مشاغل به جهت اینکه ابتدا علاقمندان نسبت به رشته ای که می خواهند انتخاب نمایند بطور کامل نسبت آن آگاه باشند در دستور قرار گرفته است و تمام تلاش خود را نفرات این بخش تولید محتوا بکار گرفته اند تا گامی موثر در مسیر آینده شغلی کارجویان و دانش پژوهان بردارند. مقاله آشنایی با شغل پرستار هم یکی از همین به همین منظور منتشر گردید که در سطح کشور به استفاده بسیاری از علاقمندان به رشته پرستاری می تواند برسد.

معرفی شغل پرستاری / اطلاعات دقیق و موثر

به شخصی که در حوزه مهارت های حرفه‌ای مراقبت، درمان و آموزش بیماران تحصیلات کسب نموده و در آن دارای مهارت باشد پرستار گفته می شود هر پرستار می بایست دارای مدرک معتبر دانشگاهی باشد برخلاف گذشته که تحصیلات برای این شغل امری مهم نبوده است. پرستار به بیماران و همراهان آنها اطلاعات مورد نیاز را می دهد و در رابطه با نحوه برخورد با بیماری و نگهداری بیمار نکات لازم را گوشزد می نماید و تمامی کارها را بر مبنا نظرات پزشکان انجام می دهد برخی از پرستاران دارای سمت های مدیریتی می شوند نظارت بر اقدامات و فعالیت های گروه پرستاری، شناسایی و اقدام به رفع مشکلات بخش پرستاری و … از جمله مواردی می باشد که این پرستاران برعهده دارند.

یک پرستار می بایست در فشارهای کاری زیاد از تحمل بالا و حفظ آرامش برخوردار باشد با بیماران تحت مراقبت باید با مهربانی و اخلاقی مناسب رفتار نماید در غیر این صورت هم خود پرستار و هم بیمار مربوطه آسیب خواهد دید. بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز درمانی و نگهداری از محل های کاری شغل پرستاری می باشد و شرایط کاری پرستاران این محیط ها با هم تفاوت دارد.

مهارت هایی که برای شغل پرستاری نیاز است

یک پرستار جهت موفقیت خود در این شغل باید دارای توانمندی و مهارت هایی باشد که اگر بخواهیم به آنها اشاره ای داشته باشیم عبارتند از داشتن علاقه برای کمک به دیگران ، داشتن توان ذهنی و جسمی مناسب ، دارای صبر و همدردی بالا ، داشتن قدرت ارتباطی خوب ، داشتن قدرت تصمیم گیری درست و به موقع در شرایط حساس ، قدرت جلب نمودن اعتماد بیماران ، توانایی حفظ آرامش در اثر فشار کاری بالا و … همه این موارد در کنار هم نه تنها رضایت بیماران از پرستاران را در پی خواهد داشت بلکه باعث می گردد بیماران به بیمارستان هم نگاهی مثبت داشته باشند.

آشنایی با شغل پرستار / وظایف

شغل پرستاری از شغل ها مهم محیط های کاری که عرض نمودیم به شمار می رود و پرستار دارای وظایفی می باشد که باید به درستی آنها را به انجام برساند که این وظایف ثبت مشخصات بیمار در پرونده های پزشکی ، دادن دارو به بیماران طبق دستورات پزشک ، احترام گذاشتن به بیماران ، کنترل دقیق وضعیت بیماران از جمله اندازه گیری دمای بدن، کنترل فشار خون و بررسی وضعیت تنفسی بیماران ، انجام تزریقات، تمیز نمودن و پانسمان کردن زخم ها ، حاکم نمودن آرامش در بخش مراقبت، کنترل دما و نور و سایر عوامل محیطی و … می باشند.

با اشاره به گوشه ای از وظایف و اقدامات یک پرستار حتما متوجه نقش کلیدی پرستار در مراقبت و پیگیری درمان و احوالات بیماران شده اید و به همین دلیل عضوی بسیار مهم در موضوع مراقبت بهداشتی به شمار می رود.

معرفی شغل پرستاری / تحصیلات

شغل پرستاری نیازمند تحصیلاتی است که با این رشته شغلی ارتباط داشته باشد. کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از مقاطع تحصیلی رشته پرستاری می باشد که می توانید اقدام به تحصیل نمایید. برای رسیدن به پست هایی چون سرپرستار، پرستار بخش های ویژه، ریاست پرستاری و دیگر پست ها تجربه و تحصیلات می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد. رشته پرستاری در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری دارای چندین گرایش می باشد. گرایش های رشته پرستاری (کارشناسی ارشد) مدیریت ، روان پرستاری ، داخلی جراحی ، بافت شناسی ، آناتومی ، اطفال ، پرستاری ویژه ، فیزیولوژی ، بهداشت ، اپیدمیولوژی و گرایش های رشته پرستاری (دکتری) بافت شناسی ، پرستاری ، اپیدمیولوژی ، آناتومی می باشد.

معرفی شغل پرستاری / آینده کاری و درآمد

بیمارستان ها، مراکز درمانی و … از جاهایی هستند که فرد پرستار می تواند مشغول به فعالیت شود. مسئولیت و نوع بخش بیمارستان در شرایط محیط فعالیت پرستار موثر است و در رابطه با سمت کاری هم در بخش تحصیلات اشاره گردید. آینده کاری خوبی برای دانش آموخته های رشته پرستاری در کشور وجود دارد. ساعت کاری، محل فعالیت، میزان سابقه و تحصیلات از موضوعاتی هستند که در درآمد و حقوق پرستاران نقش دارند.

استخدام فارغ التحصیلان رشته پرستاری

و اما نگاهی می اندازیم به استخدام هایی که در این رشته شغلی طی این سالها به عمل آمده است، جذب نیروی رشته شغل پرستاری در اکثر آزمون های استخدامی سازمان تامین اجتماعی، دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت صورت می گیرد و بیشتر بخاطر اینکه بیشتر از همیشه استخدام در این رشته نیاز است شاهد جذب زیاد در رشته شغلی پرستاری هستیم و برگزاری آزمون های کتبی استخدامی این رشته براساس دروس دانشگاهی آن است که داوطلبان به منظور قبولی در بخش سوالات استخدامی پرستاری تسلط کامل خود را بر دروس مربوطه بگذارند.

وزارت بهداشت

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی