2019/04/30

امتیاز : / 5. رای :

پذیرش ۱۸۵ هزار نفر در آموزش و پرورش با برگزاری آزمون

طی دو سال آینده به گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان تعداد ۳۰۰ هزار دبیر و پرسنل در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد ولی نیازمندی آموزش و پرورش تعداد ۷۸ هزار نفر می باشد و این تعداد پذیرش در نظر گرفته شده با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان تا سال ۱۴۰۴ برنامه ریزی های لازم برای جایگزینی این تعداد بازنشستگی انجام شده است.

اما برای جذب دبیر در سال ۹۸ که تعداد ۵۵ هزار نفر در نظر گرفه شده و مجوزهای لازم آن هم صدور گردیده است که از طریق ماده ۲۸ و کنکور سراسری این پذیرش صورت می گیرد. دانشجویانی که وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند جهت جذب در آموزش و پرورش یک دوره ۴ ساله را باید بگذرانند که برای سال ۹۸ تعداد ۲۵ هزار دبیر دانش آموخته از تعداد ۵۵ هزار نیرو درخواست شده، به آموزش و پرورش تحویل داده خواهند شد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفته است برای مهر سال ۹۸ برای تامین معلم مشکل نداریم و برای پذیرش دبیر برنامه ریزی های لازم طرح شده است. وی در رابطه با مشکل آموزش و پرورش برای تامین معلم گفته است که تعداد نیروهایی که در آموزش و پرورش جذب می گردند به جمعیت دانش آموزی ربط دارد و نسبت به این تعداد میزان پذیرش در نظر گرفته می شود. زمانی تعدا دانش اموزان کشور یک روند افزایشی داشته و تعداد پذیرش دبیر هم در آموزش و پرورش به همان اندازه بوده و الان روندی کاهشی پیدا نموده و نیروها به همان اندازه باقی مانده اند و دارند بازنشسته می شوند، نیروهای جدید بر اساس نیازها پذیرش می شوند.

حدود ۱۸۵ هزار نفر در آموزش و پرورش تا پایان سال ۱۳۹۹ از طریق برگزاری آزمون پذیرش می گردند ولی کمبود نیرو همچنان وجود دارد که باید برنامه ریزی های اساسی در رابطه با این موضوع اتخاذ شود.

چنانچه اگر متقاضی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸ هستید پیشنهاد می نماییم یکی از کاملترین منابع مطالعاتی سطح کشور که بسته سوالات استخدامی آموزش و پرورش وب سایت تاپ سوال است که سال هاست در حوزه ارائه منابع کمکی آموزشی آزمون های استخدامی و به خصوص ازمون های آموزش و پرورش مشغول به فعالیت می باشد را مورد مطالعه قرار دهید تا با یک آمادگی حداکثری در این رقابت علمی شرکت نمایید.

آموزش و پرورش

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی