2018/12/20

امتیاز : / 5. رای :

آزمون های استخدامی آموزش و پرورش (معرفی و آشنایی با شغل معلمی)

با سلام به شما کاربران وب سایت تاپ سوال که در این بخش در رابطه با آزمون های استخدامی آموزش و پرورش و از همه مهتر شغل معلمی صحبت خواهیم کرد که تربیت افراد مستعد برای این شغل ارزشمند از اهداف بزرگ این وزارتخانه به شما می رود با ما همراه باشید تا شما را با این شغل و وزارتخانه آشنا نماییم.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش مسیری برای رسیدن به شغل معلمی

و اما شغل معلم…

سازنده نسل های آینده و پیش رو هر کشوری را باید معلم دانست شغل معلمی هنر آموختن می باشد آموختن مهارت و توانمندی به آینده سازان کشور و از شغل های حیاتی در هر کشوری محسوب می شود. خوش اخلاقی از ویژگی های مهم هر معلم در نظام آموزش و پرورش به حساب می آید. معلم با دانش آموزان مختلف که برخوردار از فرهنگ، استعداد و توان یادگیری متفاوتی هستند باید ارتباط داشته باشد. تدریس، مشاوره، کنترل دانش آموزان، ایجاد ارتباط دوستانه با دانش آموزان به ویژه دانش آموزان کم انگیزه و … از جمله کارهی هستند که یک معلم باید همزمان انجام دهد پس معلمی را نباید فقط یک شغل دانست چون که با روح، فکر و ذهن انسان ها در ارتبط می باشد معلم نباید مشکلات مالی، خانوادگی و … را با مسائل آموزشی ربط دهد.

معلم باید تغییرات تکنولوژی، فرهنگی، اجتماعی و … به روز باشد سیستم آموزشی کشور باید از روش های سنتی دور شود در غیر این صورت نمی تواند پاسخگوی مناسبی برای نسل امروزی باشد دانش آموزان حال حاضر کشور تغییرات زیادی از لحاظ بهره هوشی، استعداد و توانایی، رفتار و… نسبت به چندین سال قبل کرده اند اما متاسفانه عرض می نماییم که سیستم آموزشی متناسب با آنها دچار تغییر نشده است.

پیش دبستان، دبستان، راهنمایی و دبیرستان از مقاطع تحصیلی در سیستم آموزشی وزارت آموزش و پرورش به شمار می روند به معلمین مشغول به کار در مقطع دبیرستان دبیر می گویند. ساعت کاری یک معلم نامشخص است چون بعضی از معلمان در خارج از ساعت کاری به تدریس های خصوصی، شرکت در برخی جلسات با مسئولان آموزشی و یا والدین دانش آموزان و … می پردازند. معلم در سه ماه فصل تابستان تعطیل می باشد که این یکی از مزایای خوب این شغل به حساب می آید و یکی از عواملی که معلمان به دنبال شغل دوم هستند کافی نبودن حقوق دریافتی است.

معرفی شغل آموزش و پرورش

برای ورود به شغل معلمی وزارت آموزش و پرورش چه تحصیلاتی مورد نیاز است؟

شرط اول برای معلم شدن داشتن تحصیلات دانشگاهی است. داوطلبان علاقمند به شغل معلمی در دانشگاه های مرتبط با وزارت آموزش و پرورش که دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی را می توان نام برد می توانند در رشته مورد نظر خود اقدام به تحصیل نمایند. در آموزش و پرورش از بین فارغ التحصیلان این دانشگاه ها جذب نیرو انجام می شود ولی از فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر از رشته های مختلف بر اساس نیاز آموزش و پرورش برای این شغل استخدام به عمل می آورند و این فارغ التحصیلان می بایست دوره های مهارت آموزی موردنیاز را بگذرانند و صلاحیت های حرفه ای لازم را کسب نمایند.

برای اینکه بتواند در آموزش و پرورش استخدام شوید باید از طریق آگهی های استخدامی که در رابطه با برگزاری آزمون های استخدامی آموزش و پرورش منتشر می شود مطلع شوید و با برسی شرایط اقدام به شرکت نمایید.

یک معلم چه وظایفی را برعهده دارد؟

مواردی چون تدریس و آموزش دروس به دانش آموزان، مدیریت کردن رفتار دانش آموزان و داشتن برخورد پسندیده با آنها، برنامه ریزی دروس، مهارت و دانش بالا داشتن در شغل معلمی، توانایی خوب داشتن در تدریس دروس، داشتن تعهد کاری زیاد، ایجاد نمودن انگیزه یادگیری در دانش آموزان، توانایی مدیریت نمودن یک کلاس و برخورد مناسب با رفتارهای نامناسب، توجه نمودن به مشکلات شخصی دانش آموزان و کمک به رفع آنها، نمره دادن و بررسی کارهای دانش آموزان و … را می توان از وظایف یک معلم برشمارد.

شغل معلمی و بازار کار آن

مدارس دولتی و غیر انتفاعی از مواردی هستند که یک معلم می تواند در آنها مشغول به تحصیل شوند و همین طور می تواند در تدریس خصوصی هم فعالیت داشته باشد. پست های معاون و مدیر مدرسه و یا سمتی دیگر در اداره آموزش و پرورش هم برای یک معلم دارای سابقه و تجربه دور از دسترس نیست. در سالهای اخیر از معلمان شرکتی و حق التدریسی بیشتر استفاده شده و استخدام معلمان رسمی کاهش یافته است.

کاملترین بسته های مطالعاتی جهت شرکت در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش

تاپ سوال و تیمش چندین سال است که در زمینه تولید بسته های کمک آموزشی و نمونه سوالات استخدامی مشغول به فعالیت می باشد و توانسته قبولی و استخدام شرکت کنندگان زیادی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را رقم بزند و به هدفشان که دبیر شدن است دست یابند چون که مجموعه سوالات استخدامی آموزش و پرورش تمامی منابع امتحانی مورد نیاز عناوین شغلی دبیری و هنرآموزی و … را داراست و می تواند گزینه بسیار خوبی برای داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سالهای پیش رو باشد.

اطلاع از آخرین اخبار استخدامی ، محصولات آموزشی و ...
کانال تلگرام تاپ سوال
دیگر بسته های آموزشی